Yellow & Ivory Roses


Flight to Langkawi is on Friday 8.30am & from Langkawi ke KLIA Sunday 5.35pm. Most likely Iz x dpt nk hntr time nk pegi sbb awal pagi sgt. Xkan dia nk bngun kol 4.00am dr Semenyih nk dtg Villa BSP hntr kitorang seme kan? Nk tido rmh aku, dia segan pulak sbb ramai org. So blm diskas pn lg ngn K.Ya ttg nie. But Iz kate nk hntr aku balik Villa after keje & balik pn dia amek kt KLIA hntr aku kt Pjaya je. Mmg ok da plan nie sbb aku x apply cuti pon hari Isnin nie. Hati aku nie sbnrnye sedih sket sbb Iz x dapek hntr Jumaat nie ke KLIA. Tp bile pk scr logiknya, alasan dia sbb x dpt hntr tu mmg boleh diterima pakai pon. Juz aku nie kdg2 mmg xnak amek peduli ttg alasan/sebab. Yg aku pentingkan kesan je. Dlm kes nie kesannya aku x dpt tgk muke En.2nang b4 naik flight. Mase g Vietnam bln 2 ari tu dia dpt hntr. So jln2 Ho Chi Minh dgn aman & tenang. Kali nie even x bape jaoh terbang, still rase x best. Klu la Iz tu blh mengecik, da lame aku sumbat dlm handbag bwk g kemane2 hehee...

Check schedule KLIA Express. Start operates on 5.30am, so kitorang klu blh kene amek 1st train la from Bdr Tasik Selatan. Mmg kene bangun awal2 pagi la. Paling koman kol 4.00am. Adult ticket sorang RM26.50 x 7pax = RM186. Yg nie xkan nk soh K.Ya sponsor gak kan? Tp klu dia ok, ape salahnye kekeke. Balik Iz amek aku & balik Pjaya je. So save sket la duit aku. Iz ckp nk bg aku duit sket buat banje kt Langkawi sok hehe. Cam besh je rase. X pernah ade org bg duit khas utk aku buat soping. En.2nang org pertama bagi duit utk leisure. Sgt suke ^_^ Lain dgn perasaan dia belanje makan or belikn brg2...nape ehh??

Td aku buat kire2 ttg belanja main things yg aku ngn Iz kuarkan. Leh kate masing2 da berhabis duit sndiri dlm RM4k gak la. Byk gak kan? Ini x termasok ngn belanja kenduri cam catering, khemah, PA system, kompang etc. So pd bride to be yg majlis dlm akhir tahun or tahun depan, senang kate sediakan jelah RM5k. Tp ini bergantung pd kaedah belanje korang mcm mane. Cam aku ngn Iz, kitorang semuanya bagi 2. Let say pakej kawen belah Jhr 2k, so sorang bagi 1k. Camtulah cara pembahagian perbelanjaan kitorang. Fair & square. Sama2 nk kawen, sama menjayakan. Ade jgk yg lelaki akn totally support. Klu dpt bakal suami berduit, boleh la. Cam kitorang nie ekonomi biasa2 je. So kenelah share. Ini pn pihak ppn (dlm kes ni aku lah kan hehe) da kire untung sbb pihak laki bg duit hantaran yg blh dibuat sbg belanja kenduri. Pihak laki nk kene support pihak ppn, pastu kenduri sndiri lagi. Lg besar bebannya, betol x? Juz in my case, kenduri belah Iz di support oleh parents dia. Iz kuar duit utk belanja hantaran, pakej kawen etc. Ok la klu parents berduit. Klu aku nie laki, parents aku x berduit, jwbnye kene loan bank la...masakkkk...dpt anak 3 pn blm ttu abes bayo. So pd lelaki2 yg masih bujang, yg rase2 nak kawen in future, mengumpul lah dari skrg utk majlis perkahwinan anda!!

Hari tu sempat tnya Mizan if dia bleh carikkan harga bunga ros pd kos yg murah. Dia ckp dia leh dpt RM1.50 sekuntum. Sukerrrrr gile aku mendengarnya. So aku tgk kira2 bape kuntum aku nak utk majlis sok. Aku ingat nk gabung wane kuning & ivory/white roses + baby breath utk gubahan hantaran & bunga tangan. Asked for Iz opinion & dia bagi green lite..yessss lahh..Rase2nye aku nk guna 50 yellow & 50 ivory. Budget RM200 sekali ngn baby breath. I think shud be ok lah budget aku nih kan? Nti sms Mizan to place order...besh beshhh...

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat