19 Days and Counting...


Husyioo...lg 19 hari lagi maa aku nk jd isteri kpd En.Mohd Izhar. Skrg nie aku cam rilex jer. Rase cam seme benda da settled. Mak ngn Abah jelah yg kelam kelibut kt kg.nk bg kad jemputan pd sedara mara area Batu Pahat pulak. Pastu nk beli towel, paper bags etc. Aku da serah seme pd diorang. Sbbnye mak nk pilih ikot taste dia. Aku x kesah dah bab2 souvenir nih. Da x larat nk pk. Ape yg ade jelah. Aku fokus pd pd pakej bersanding nnti jek cam baju, pelamin etc. Kt mane nk beli inai ready made tu ek? Xde plk aku nmpk mase soping kt Jln TAR ari tue. Soh adik aku si Anje carik la. Bkn mahal sgt pn benda tu.

Anyway berat aku skrg telah naik dgn jayanya. Hampes betol. So start smlm aku diet. Ntah sempat ke tak ntah turun a few kg. Lantak la. Malas da nk pk. Yg penting aku da usaha. En.Tunang arr ckp smlm perot aku da buncit. Sadis betol lah. Smlm asek terkekeh2 je dlm kete bile sembang ngn dia ttg berat aku yg da naik nih. Yelah, ari tu baru je aku ckp ngn dia berat aku da turun, la nie smpi 2kg naik. 3 hari kt Langkawi betol2 membina lemak. Org cam aku nie mmg kene diet smpi sudah. Asal mkn byk sket jek, mencanak la lemak berkompol. Sadiss betol dpt gen senang gemok cam aku nih tau..isk isk...

Anyway pagi td time amek paper, aku edar sekali kad to Main SHSB Opis. Sape yg da dtg awal tu, aku bagi kt tangan la. Yg xde, aku letak atas meja jek. Tu pn ade a few yg aku x bagi lg sbb bilik diorang berkunci. Esok pagi aku lekat kt pintu diorang jelah. Ade 4 pintu je terlibat pong. Pastu Sales Dept.jap g mintak tlg Bee Suan Secretary jelah tlg passkan. Iz edar kat ShTech ngn Technical Dept. jek. Ngelat betol mamat tu. Aku ni da la pemalu huhu...

Ohh..parents aku balik kg.hari Jumaat nie dgn Abg aku naek kete. Adik aku Iraz pn da benti keje kt Supermarket Hero sbb aku nk kawen nih. Yelah, nk harap sape lg nk tlg parents aku jd runner kt kg.tue. Dia pn da ade lesen kete, so senang nk disuruh kemane2 mane. Kesian la klu nk harap Abah jek kan. Baru je jap td aku sms Mizan bakal bro in law mintak tlg orderkan bunga rose kaler ivory & yellow + baby breath. Aku ckp bajet RM100 jer. Bape2 yg dpt jelah dgn duit tue. Mizan ckp ok xde hal. Sronotnye aku... :D

Emm..baju sanding kt sini bleh amek 12hb nie hari Selasa next week. Sekali ngn baju nikah la tue. Hopefully ok lah bajunye. Takot x muat jek. Dh la aku nie makin membesar. Now pn diet mkn berat2 je. Aku bantai murtabak K.Niza bwk pagi td da bape keping nih. Alahai.....dpt gambo kawen sok kompem nyesal tgk gumuk semacam jek..padan muke aku..huhh

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat