GNBN


Td K.10 called ckp baju nikah & sanding x dpt tgk hari nie. Dia ckp da 3 hari dia & baby demam xleh bangun. Dia ckp xdelah x siap lansong. Juz blm detail check & gosok etc la. Cam sedih jek bile tau berita nih. Aku sdg sgt cube utk memahami & hopefully En.2nang pn ok bile aku bgtau bad news nih. Kire bad news gak la sbb mmg da excited sgt nk tgk baju tu. Hantar baju pn da lame dr bln 1 lagi. Skrg da bln 5, kompem la x sabo nk tgk hasilnya kan? Mlm td aku smpi termimpi2 lg ttg baju nikah tu. Cam mimpi buruk gakla sbb dlm mimpi tu baju tu x dijahit dgn baek. Pastu pagi2 dpt lak call ttg xleh amek lg baju. Hishh..x best betol lah. K.10 ckp nnti da siap dia call. So skrg nie tugas aku menunggu jelah. Hopefully dpt dlm minggu nie jgk la sbb next week tinggal 2 setengah hari je aku keje pastu da start cuti. Da bgtau skali td 20hb aku start cuti dah. Alahai...x beshnya rase skrg nie..hmmm...

Anyway td called Mak, sembang2 ttg persiapan kt sane. Utk air, da byr deposit kt En.Daud. Yg KIV ttg PA System jelah. Aku geram jgk nie sbb klu ok, ckp ok. Klu x ok, ckp x ok sbb masih ade masa lg nk carik org laen. Last minit ckp x ok mmg nk kene lah org tue. Boikot xkan amek dia lagi da time adik2 aku kawen sok. Ade 4 org lg adik badek aku yg x kawen nih. Hahh...rugi beso la klu buat hal time majlis aku ni kannn...hangin 1 badan aku...Pastu citer2 psl ade kazen aku nih baya adik aku yg bongsu jenis 'pjg tgn'. Last 2 years mase wedding Abg aku, kakak aku yg sulung hilang duit hampir 1k. Ade jgk makcik2 aku yg lain hilang mcm2. So mak aku kate makcik aku yg bongsu psng perangkap mase wedding 1 of my kazen gak. Letak duit, kazen pencuri tu masok & duit pn hilang. So mmg sah2 la dia punye keje kan. Tp makcik2 aku xdelah ckp ngn mak dia sbb xnk gadoh2. Juz sebarkn pd sedara mara spy berhati2 bile ade kenduri2 yg bdk tu ade. Simpan brg2 berharga di tempat yg selamat. Klu blh kompol 1 tempat & kunci.

Lately aku bz dgn rehearsal utk APOS delegates. Tun Mahathir our ex-PM yg akn berucap majlis 14hb nih (Khamis). Sbb HOD da list nama aku as commitee, nak xnk kene join gak la kan. Aku jadik usherer la pulak team up with Mages utk guests. Jap g ade 2nd rehersal. Yg beshnya Lunch will be provided. Kene cover2 sket nih amek nasi huhu. Da nk kawen nih byk betol makan free. Masalah betol lah. Duit makin lame makin menyusut. Nmpk gaya aku kene kuar gak duit saving sket. Xpelah..yg penting x berhutang dgn org. Selagi terdaya, sampai ke titisan duit syiling terakhir aku akn try gunekan...hehehe...Duit gaji totally utk h/moon saje. Yezzaaa....

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat