Henna


Lenguh sungguh engsel kt pangkal peha aku nih. Jarang sungguh klu byk berjalan sengal2 kt bah.tu. Masih kurang tido lg aku nih. Mata layu semacam jek. Badan pn rase letih2 sket. Hari nie balik Villa. So td mengangkut ke kete 1 beg full of baju utk dibasoh. 1 paper bag baju2 yg da xnk pakai nk simpan dlm bilik stor. Most likely Iz akn hntr sbb nk angkut skali brg2 yg mak borong kt Langkawi ari tu. Means b4 balik kg.aku kna balik Villa dulu amek brg2 nie seme plus adik aku Anje.

Ptg smlm aku sempat survey brg2 kt Fah Lean, Balakong. Byk gak brg2 baru sampai. Ade jgk bunga rewang yg aku beli kt PISB, A.Hitam tp mahal sket la even after diskaun 20%. Jalan punye jalan, akhirnya aku beli box paper bag special utk family Iz 40pcs. After less 20%, rege jd RM1.04 per pcs. Sbb beli sikit jek, aku pow la Iz 50-50 hehe. X bayo lg duit RM20 kt dia huhu. Aku beli 40pcs jek sbb beli souvenir sapu tgn ari tu pn 40pcs jek. Telur leh masok dlm kotak telur beli kt Romantika ari tu. Dlm pouch organza leh letak coklat beli kt Langkawi ari tu. Soh mak order kek masam manis, leh potong2 masok dlm bekas isi muffin tue. Hmm..cukuplah tu utk VIP goodie bags.

Aku ingat parents & Abg aku balik hari nie. Smlm after g Fah Lean aku ajak Iz balik Villa jenguk diorang seme. Jumpe K.Ann kt bwh tgh dokong Emriel. Then dia ckp diorang balik mlm td. Seb baek aku dtg. Iz sempat lak maen ping pong ngn Iraz time aku mandi & Solat Maghrib. Naik2 rmh habes lencun baju keje. Aku bg la dia pakai shirt adik aku. Pastu teman dia makan nasi lak. Aku da tibai awal2 da time dia main p.p tu hehe. Tak turun2 berat aku nih. Hampess..aku xde semangat betol nk turunkn weight. Nape ntah...cam da malas da...lantak lahhh...huhhh

Td aku dpt inai tube free dr Kak Fatimah Sales. Inai tu dia beli mase g umrah last month. Kak Nita yg tlg tanyakan. Aku ade gak tnya Mages kt mane nk beli inai yg merah. Skali dia ckp time dia kawen bln 2 ari tu byk inai lebih. Dia ckp nti bagik je kt aku. Xyah susah2 da aku nk beli inai hehe. Jari tgn aku nie x pernah berinai. Dulu sllu gak adik aku tumbuk daun inai tp paling koman aku letak kt 1 ibu jari kaki jek. Mmg aku simpan jari2 nie utk pakai inai mase aku kawen. Lawa tak ek aku pakai inai? Hrpnye inai yg aku pakai nnti merah la bkn hitam lebam cam aku sllu nmpk pd a few brides. Ape2 pn xkan ade henna art kt tgn or kaki aku nih. Aku sgt suke pd pemakaian inai yg tradisional. Pd jari tgn & kaki mcm org dulu2. Iz pn ckp xyah lukis2 sbb serabot jek. Less is more. Classic.

Next week after amek baju Nikah, aku nk g Alamanda beli tudung yg ade manik2 tu. Nak gak try pakai tudung tue. Klu x ok, dah ade tudung bawal yg aku beli kt Jln TAR ari tue. If mmg xnk pakai, leh hadiahkn pd mak jer...wane cream or light coklat..mesti beli..mesti....

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat