Holiday 2009


Haihh...hari nie mmg membusankan. Mata nie cam x bermaya jek rase. Maybe sbb mlm td tido lewat sket dlm kol 11pm sbb tgk TV. Tu pn x sempat abes tgk Desperate Housewives pk esok nk g keje. Hasilnye mood kurang baek kt opis. Pulak tu pagi2 lg da dengar bos membebel kecoh2 psl kes Ericsson la, cek la...adoii aiiii....busan siot pagi2 dgr suara dia tinggi2 tuh. Dah la 1 dept.leh dengar. Mmg dr hari Khamis last week lg mood dia hampeh. Taula dtg bulan. Tp jgn la buat org lain pn naik tensen dgn bebelan2 x bertempat dia tuh. Time2 camni dia mmg sengaja carik pasal ngn kitorang. Benda kecik2 pn dia blh buat jd besar. Semua kite buat dia x puas hati. Ade je benda dia nk buat hot. Nielah salah 1 keburukan dpt bos ppn. Bile lah dia nk berhenti ek? Ade chance aku dpt bos baru lelaki lak hehe. Nak gak merasa dpt bos laki. 3 kali aku tukar keje, seme bos ppn. Busannn..

Anyway pagi td sempat aku menyelit kad kawen aku kt depan pintu org2 yg tertinggal smlm. So kire da settled la main opis. Tinggal Abg Mat despatch & Pakcik Kerol driver je 2 org x sempat nk jumpe. Kad utk Iz edar aku da bagi ptg smlm. Dia kate hari ni nk bagi. Smlm ptg x g memane pn. Iz g site projek kt Bangsar South so balik opis dlm 6pm lebih. Sampai2 teros dtg opis aku. Bushukkk la En.2nang aku tu. Dia kate sbb kene clearkn bilik. Siap ade topi cam org keje kt tapak pembinaan tuhh. Comel lak aku tgk dia pakai topi tu huhu. So sembang2 kt opis sbb K.Niza pn ade lagi. Angkut brg2 Langkawi mak aku dlm kete simpan bwh desk aku. Xkan nk ke hulu ke hilir bwk seme brg2 tu dlm kete smpi aku balik kg.nnti kan. Kompem makan minyak sbb brg2 berat la jugak. Dlm kol 7pm aku blah. Iz stay opis lg sbb nk tggu masok waktu Maghrib dulu sambil abeskn keje yg blm settled. 2 hari da x dating nihhh...cam x besh jekk...Tp klu kuar nnti g makan lak. Da la aku ni tgh diet...ish ishh...payahh betol...

Tgh pk2 nk apply cuti kawen bape hari nih. Skrg da gune e-leave. Yg problem skrg klu aku nk apply half day, xleh click kt 2nd half (pm). Aku ingat nk amek half day on 20/5 Rabu tue. Means tghari aku balik Cheras amek adik aku Anje pastu gerak balik kg. Smpi pon ptg, kire siang lagi la kan. If x amek half day, means aku balik awal pagi 21/5 Khamis la sbb aku x suke drive malam2 (kurang cekap sbb rabun hehe). Aku prefer drive awal pagi dlm kol 4am pastu smpi kt kg.da siang. So ade 2 choices la nih. Mls pulak nk ckp ngn HR ttg masalah aku nih huhh. Paling aku suke sekali keje kt sini sbb cuti kawen smpi 5 hari tueee huhu. So gap majlis rmh aku & Iz kire cuti free lah. Aku kire2 aku apply cuti skali ngn pegi honeymoon cume 7 or 7.5 hari jek. Yahooo!! But balance leave aku tetap akn sikit la kan. Tinggal 8.5 hari jek lagi. Da la nnti adik aku nk kawen lak bln 10 nih. Cuti Raya Puasa lagi. Seb baek maybe akn jatuh hari Ahad. So Isnin & Selasa dpt cuti. Apply cuti maybe 2 hari jelah Khamis & Jumaat. Turn aku dulu balik kg.utk Hari Raya tahun nie. Raya ke-3 da bleh balik Semenyih da. Aku pn sllunye 2nd day da start Puasa 6. Begitulah kirenye plan aku utk cuti tahun nie. Byk perubahan bile da kawen nih. Ape2 pn aku akn bersedia. Seb baek la aku nie bkn jenis emosional sgt ttg Hari Raya nih. Yg aku risau ttg role aku bile dgn family belah suami jek. Iz ckp dia akn guide aku nti. Insyallah seme akn ok :)

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat