H.O.N.E.Y.M.O.O.N


Sgt hepi hari ini sbb mlm td dpt MMS from Mizan my future bro in law gambo baju baru for my resepsi at Johor. Ekceli x sangka lak dpt pakai baju baru sbb da pilih baju coklat+gold yg ade kt butik ari tu. Tp bile tgk gambo baju yg sgtla menepati tema yg diimpikan, gembira jd berganda2. Runsing ade sbb takot x muat plk baju tu. Maklom la weight naik dgn jayanya since a few weeks ago. But Mizan ckp Insyallah blh muat, sempat lg g jog dr rmh sewa kt Pjaya ke opis at Cjaya. Teros aku membalas sms itu dgn kata' sggup x mkn dr kene g jog huhu'. My sis pn smlm ckp sempat lg ade 2 weeks nie nk diet nasi. So aku dgn nekad yg x bape nk kuat sdg mencube lah skrg nie. Lose a few inches pn da ckup baek. Guna penimbang kt Villa, angka menunjukkn aku gain 1kg jek. Penimbang Pjaya lak tunjuk gain 4kg. Mane yg benar nihh?? En.2nang try jgk penimbang kt Villa & tunjuk mmg dia gain weight 2kg since bercintan dgn aku. Aahh...mane2 jelah yg betol pn. Ape2 pn aku kene diet gak..isk isk...

Citer ttg g reunion ex-bdk2 sek.SMA SMEL En.2nang Sabtu lepas. Aku telah mencuba pakai baju tunang bln 12 last year. Seram jek mase sarong kain sexy tu (takot sangkut kt pinggul yg lebar nih..huhhh). Ade ketat sket but still blh dipakai dgn cantek (suke dlm hiba...kekeke). Yg paling sedih baju kain yg spt kain kasa & sgt cantik dgn manik2 handa made telah koyak di belakang. Itulah risiko beli baju yg mmg lawa tp kene jaga dgn sgt berhati2 (malangnya aku bkn seorg yg sgt cermat). Sedih sbb baru pakai sekali time tunang. Nak xnk kene tukar baju gak la. Alhamdulillah baju pjg yg K.Ya beli time g cuti2 kat India menjadi penyelamat pagi yg terik. Teros sarong tanpa menggosok (baju tu jenis kain jarang gak. Mewajibkan pemakaian inner). Seb baek matching gak (mengikut kata En.2nang). Ntah2 saje ckp matching sbb xnak abeskn masa tggu aku menggosok baju yg laen kann?? (prasangka jahat aku). So baju tunang yg putih berganti dgn baju yg hitam. Seb baek kain wane hitam putih huhu. Gambo xde snap pn. Kwn2 Iz byk la snap. Siap amek video lagi. Control ayu la aku kekeke.

Dunia tidaklah seluas mane. Aku jumpe dgn wife kwn Iz yg aku familiar rupanya. Mase study kt UPM, bdk tu amek BBA coursemate ngn all roomate aku. So sembang2 sket la dgn dia. Dia pn baru kawen & dr citer hubby dia, wife dia tgh pregnant 1 month. So aku sungguh2 la jemput dtg ke majlis kitorang kt Semenyih nnti on 31st. Di kesempatan yg ade, Iz pn edar2 kad yg ade pd semua kawan2 lame yg hadir. Mau cecah smpi 2 ribu org majlis belah Iz nih. Kalah majlis belah ppn huhu. Hari nie plan nk g shopping complex beli cream utk crack heel. Rase sgt kasar lah tumit aku nih. Pastu if jumpe tempat yg buat pedicure pn nk buat gak. Plus nk carik wangian utk diletak dlm bilik pengantin sok. Sgt lega sbb Mizan akn decorate bilik pengantin sok. So xdelah pening sgt ttg rupe bilik tu nnti. Udah ler x beli set bilik yg baru. So utk mengubah rupa bilik menjadi cantik, tentu agak mencabar. So utk mengurangkn beban yg tepakse aku tanggung, ameklah sekali dlm pakej kawen hiasan utk bilik pengantin. So kene tambah sikit2 jek lah skrg nih. bilik tu pn bkn luas sgt, so agak rumit gak nk hias spy jgn jd too crowded/serabot. (bape byk 'so' daa)... Hrpnye sentuhan Mizan nnti menjadik la yerr...amin.

Wokehh. Settled ttg apply leave. Bile gune e-leave nih mmg kene hati2. Cam td aku da silap nk apply yg half day, tp apply full day plak. Cepat2 aku delete & kesimpulannya if boss x sempat tgk lg & kite ade buat salah dlm application tu, leh cepat2 delete kt pending leave. So that bos xkan dpt mail cuti yg kite apply salah tue. Bagos jgk sbb da tau ttg benda nih hehe. So my leave would be from 20/5 (half day pm), 21 - 29/5 & 1-2/6. Semua sekali berjumlah 8.5 days. 4.5 days ditolak dr Annual Leave - balance 11 days je lagi..isk isk... Cuti free iaitu Marriage Leave lak 5 hari..yahooo!!!!! :D Cuti honeymoon blm apply lg sbb x confirm lagi nk pegi mane. So after naik cuti kawen baru apply lah. Bile2 pk2 balik, pegi dekat2 pn da ok. Minimize our cash flows. Sbbnye lps ni nk fokus utk pembelian brgan perabot & elektrik utk rmh kt Salak Tggi pulak. Yg pnting pegi tempat yg lain suasananya dr rumah. Dekat ke jaoh x menjadi hal pn. Betol tak? So xtau la nk expect ape on h/moon nieh. We'll wait n see jelah ek ^_^

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat