They Are Cruel To Me


12.30pm nnti aku akn cau cin cau from opis to start my marriage leaves. Means bile aku menjejakkn kembali kaki ke ofis after this, aku da menjadi isteri kpd Mohd Izhar b. Mohd Ishak. Wohhoo..rase cam x pecaye jer. Lg 4 hari je lg dlm countdown utk aku bergelar seorg isteri. Yg sbnrnye lg 3 hari je sbb aku Nikah hari Sabtu. Tetibe rase cam debar2 sket dah ni. Sblm balik Iz soh jumpe dia dulu. Yelah..pasni 2 hari x bersua muka. Bile bersua semula, saat tu ktorang akn disatukan sbg suami isteri. Hmm..otak aku nie pk mcm2. Aku nk drive jaoh hari nie. Mohon Allah selamatkn perjalanan aku nnti. Mohon jg Allah selamatkn rombongan dr Semenyih pagi Sabtu nnti. Mohon majlis kedua belah pihak berjalan dgn lancar & dirahmati sntiasa. Mohon kehidupan sbg suami isteri diberkati, dikurniakan zuriat yg soleh & solehah & diberi kebaikan di dunia & akhirat. Inilah doa2 yg sentiasa aku ulang stp kali lepas Solat. Mohon yg terbaik saje dr Yg Maha Pencipta.

Last night pegi Alamanda ngn Iz kunun nk beli tudung spandex. Bile aku try tgk kt cermin rase x berkenan lak tgk muke sndiri kekeke. Sbbnye tulang pipi aku nie tinggi. So bagi bentuk yg pelik bile pakai tudung mcm tue. Bile adjust2 tgk cam ok gak. Tp aku malas nk amek risiko kene paksa ngn Mak pakai gak bile da beli hehe. Plus duit makin menyusut. Nk balik nie pn dlm purse x smpi RM50 pn. Hrpnye K.Ya x lupe kirim duit belanje yg dijanjikan pd adik aku Anje yg setia menunggu kt Villa Cheras. Pastu g jln2 Parkson & nmpk ade Audrey buat Sale. Tgh belek2 bra ngn Iz, dtg la Indian Girl nie tnya 'bleh sy tlg?'. Tnya size ape aku pakai & aku yg mmg sllu lupe ttg size bra nih tnyalah kt Iz 'bape eh wak? ingt x beli aritu bape?'. Dh bdk ppn tue tergelak gelak & terkekeh kekeh menahan gelak. Teros dia panggil salesgirl lg sorang Malay girl. Iz da sengih2 ' mane la org ingat. tgk bdk tu da gelakkn awak...'. Aku sengih2 jelah cam kerang busuk. Ntah nape aku rase biase je. Nk kene malu ker? hehehe....Spt biase choice utk bra kain x byk. So cancel beli eventho sggup naik atas nk tgk choices yg laen.

Pastu g makan Kenny Rogers lak. Sllu aku mkn msti hampir RM50 for 2 pax. Tp smlm RM38+ jek. Rase cam murah la pulak. Giliran aku belanje Iz & bile turn aku je msti kene banje tmpt yg mahal. Nandos, BK & now KR. Saje je En.2nang nk pekena aku yg sedia ade miskin ni tau. Pas makan g Solat Maghrib & to MPH we go nk carik envelope kecik nk masokkn note RM1 utk adat 'tol' kt KT sok. Malangnye mane nk jmpe kt MPH. Envelope standard adelah. Aku volunteer nk DIY je tp Iz x bg sbb takot aku penat. Lg pulak hari nie nk jln jaoh. Cam sedih lak aku. Klu bgtau awal sket leh aku buat awal2. Dh alang2 masok MPH, kompem jengah feberet section aku kt bah.agama. Belek punye belek, berkenan dgn 11 buku yg tajuknya sgt menarik utk bakal isteri spt aku nih. 'Bagaimana Menjadi Seperti Khadijah di Hati Rasulullah SAW'. Kite semua sedia maklum bhw S.Khadijah mempunyai tempat yg cukup istimewa di dlm hati junjungan mulia Nabi SAW dr kalangan isteri2 baginda. So, sape yg xnk jd isteri yg istimewa di hati suami kan? Ade ke wahai semua bride to be? Maka aku pn tnpa segan silu goda2 Iz soh belikan...hahaha..senyum manje2 sket, sengih2, kompem dapatttt...hehehe. Tibe2 mata terpandang 1 buku yg agak tebal. Dh menepati ciri2 pemilihan buku yg aku sllu beli dh tu. Tajoknye pulak mmg menarik bg aku yg gemar alam2 misteri or ghaib. Plus bile dibelek2 diselitkan ayat2 Al-Quran & pelbagai info ttg jin, iblis & syaitan. ' Berdialog dgn Jin - oleh Perawat Islam-' Ade citer2 bgmn perawat merawat pelbagai kes. Sgt menarik lah. Harga RM31.90 agak mahal nih. Tp sbb minat yg mendalam, aku beli jugak. Mentang2 la Iz da sponsor buku yg 1st hehe. Keluar2 MPH teros kuar duit kt atm Maybank..kekeke..

Ehh..apsal da ramai yg kaco aku pagi2 nie? Tetibe ade PO baru. Pastu Zura mintak tlg pasangkan toner utk copier kt Main Opis. Man emel surat yg dia draft soh aku tlg betulkn if bos ade buat pembetulan. Kak Nita sebok soh aku tlg tgkkn e-leave dia. Kak Niza soh tlg scan layout plan kt Main Opis. Bos soh bg mail buat Staff Meeting esok pagi. Ehhh..korang nie saje nk buli aku b4 aku cuti pjg kerrrr??? Agak hangin gak aku pagi2 nih. Dh la tgh ade mood nk tulis blog. Asek ade gangguan jer. Mane buleh tahan ini mcm!! Dh ler hormon period yg x stable nih. Mmg da rase sgt nk period tp dek pil Norcolut tue, jdlah ianya tertahan x blh keluar. Arrghhh...tensen siot perasaan mcm nie. Buat kite jd moody x tentu pasal. Tanda2 period seme dah ade tp period kene block. Kan ke tak best tue. Cepatlah settle majlis. Xnk aku tahan lame2 proses semulajadi ppn nihh...isk isk...Nie seme psl nk Nikah kt Masjid punye psl la nie...arhggghhh!! TEKANAN.

Sabar ye cik. Itulah ayat yg selalunya keluar dr mulut En.2nang akhir2 nie bile aku mudah sgt naik hangin. Dan alasan aku adlh unstable hormon sbb block period. Dh mmg betol pon. Bkn saje2 nk mengamok x tentu pasal. Sgt stressed la perasaan ini. Kkdng tgk muke org laen pn jd sgt menyampah. Try sgt2 utk senyum & jwb soalan2 dgn baek but sometimes lost jugak. Ahh..malas pk lagi lahh...aku nk smbung buat keje yg dtg tetibe sgt byk niehh...kejam arr diorang2 nie pd aku pagi2 nihh...huhhhh

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat