Tudung Spandex Namanya...


Nk updet sket ttg persiapan kwen kt rmh KTggi. Td lunch hour aku called mak tnya ttg envelopes kad kawen yg aku pos tu da smpi ke blm. Alhamdulillah, ptg smlm smpi da katenye. Bersama2 dgn notes RM1 sbnyk RM100 yg aku pos sekali dlm a few sampul. Hehe...berani maut betol aku buat mcm tu kan? Apo nk buat. At least mak dh bleh lipat2 duit tu utk lekat dgn bunga org yg dtg merewang sok. Takot x cukup mase jer. Aku doa pd Allah je moge duit tu selamat smpi kt tgn mak. Alhamdulillah, rezeki duit tu ade pd kami.

Pagi td mak ckp dia g klinik kesihatan kt Bdr Tenggara amek ubat darah tggi & kencing manis yg da kehabisan stok. Sempat lagi tu katenye menjemput 3 org Dr.yg sllu rawat mak bile dtg check up. Yg paling x tahan mak citer dia siap tnya kt Dr. tue. ' Klu sy bg kad jemputan anak sy kawen Dr.dtg x?'. Then Dr.tu nk ckp ape lg? 'Insyallah' jelah..kekeke. Adoiii la mak aku. Nk bg kad jemputan pn kene tnya nk dtg dulu ke? Abes klu org tu kate xtau lagi, xnk bg kad ker? hahaha..lawak sungguh mak gue nih. Sempat jgk katenye bg kad dkt a few saudara yg tinggal area situ. Adik bongsu aku si Iraz pn kate mak pagi td pegi sekolah hntr kad kawen pd cikgu2 pulak. Rajin betol adik aku nih hehe.

Ttg telur pindang, mak kate dia da hntr dh kt rmh Cik Rahman. Hari nie da start rebus. Citer psl telur pindang, bos singa aku adlh hantu telur pindang okeyyy! Td sempat lg tnya aku nk kirim kt sape telur pindang 1 beg utk dia? Aku ckp klu ade sape2 yg kt sini dtg, leh je aku kirim. Klu xde, Insyallah next week after aku da balik KL, singgah la sat kt opis hntr. Baek tak aku? hehehe...yelahhh..walau mcm mane pn aku x suke dgn perangai ntah hape2 dia tu, itu semua luahan hati aku dlm blog jer. Saje kutuk2 lepaskn amarah di hati. Hakikatnya aku masih hormat dia sbg seorg bos & seorg manusia. Still dia ade jgk good qualities. Sometimes kitorang sembang jgk benda yg biasa2. Cth ttg makanan sbb bos aku ni kaki makan. Dia pn org Jhr gak. Sekampung dgn Abah aku, org Batu Pahat. Xdela semuanya buruk bos aku nie. Kdg2 kesian jgk sbb org mcm dia nie sbnrnye kekurangan kasih sayang. Aku tau la jgk sikit2 background dia mase kecik. So kene considerate sket la kan. Aku xla sejahat yg org laen sangka heheh..

Langsir yg mak tempah pon da siap. Dia ckp tggu aku balik esok lah baru pasang. Means akulah yg kene pasang nnti. Cett...saje je mak aku nie tau. Pastu bgtau ramai yg da mule hntr mcm2 kt rmh. Sumbangan kerepek paling byk sekali. Mak ckp da blh start packing. Tp dia xnk buat lg sbb kerja2 tu blh tggu org rewang yg buat. Aku lupe nk tulis smlm ttg bakal mertua x jadi means ayah ex-fiance aku yg lame meninggal dunia pagi Ahad lepas. Ex bg sms dekat tghari. Aku x dpt nk reply sbb krdt abes. So smlm aku tulis takziah kat ym jelah offline msg. Hrp dia terima. Teringat plk last year aku penah suruh dia duduk kt rmh parents dia sbb parents dia xde sape yg tinggal same. Lgpn tmpt keje dia kt UPM bkn jaoh sgt. Tp dia nk jgk ddk kt hostel as a fellow. Sdgkn jd fellow sgt la bz dgn xtvt student. So masa utk dia balik rmh jenguk parents sgtla terhad. Aku concern sbb parents dia dah tua & x sihat. Tp dh dia xnk terima nasihat aku, xpelah. Aku juz dpt sedekahkn Al-Fatihah & doakan moge arwah ditempatkn di kalangan org2 yg soleh. Amin.

Hari nie pas keje plan nk ke Alamanda nk carik tudung yg aku idam2kn nk pakai time nikah sok. Aku niat klu aku pakai x elok, bagi kt mak je tudung tu. Kompem mak suke punye pakai tudung2 mcm tue. So nothing to lose la klu nk beli pn. Esok gue update la klu sempat. Maklomler esk half day jer. Then gue akn start cuti kawen smpi 2/6. If ade kesempatan, gue akn update blog nie dr kg.pulak yerrr...Insyallah ^_^

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat