We're Sad


Guys, I'm so sad regarding my baju nikah yg x siap2 lg until now. Hantar baju awal bln 2, tp dah masok bln 5, next week I'm getting married ok!! and this is happening. What if the baju ade problem? Ade masa lagi ke nak alter? Aku sgt riso smpi mlm td tido pn x lena. En.2nang pn tension smpi terlepas geram kt aku lak time hntr aku ke rmh sewa kt Pjaya after hantar kwn dia from Mukah, Srwk ke Hotel Sri Puchong. Udah ler aku nie riso dr pagi smlm after dpt call tue. Bz dgn event APOS esok lagi. Terkejar ke sane ke sini. En.2nang tertinggi suare sikit, aku da start meleleh air mata. Tekanan sungguh. Menangis pastu teros tido. Hasilnya mata pn bengkak la sikit. Kak Ana siap tnya lak tadi. Aku ckp jelah sbb baju nikah x siap. So mereka2 yg mendengar kt situ pn smpi naik hangin bile tau citer. Masalah bkn sbb kitorang hntr lewat. Dh 2 bln lebih baju dihantar. So adekah relevan alasan kakak tu smlm ttg dia suda 3 hari demam x blh bangun. Ape relevannya dgn baju yg suda lama di hantar smpi seminggu customer nk kawen masih x siap??? Logik ker alasan ni di guna pakai?

So mlm td aku sms kakak tu ttg kekecewaan aku, 2nang & parents kitorang ttg baju nikah yg masih pending nih. Dgn sebaik mungkin aku karang sms tu spy org yg membacanya tidak terlalu terasa hati. Pd aku sms ini perlu utk meluahkn rasa hati kami2 yg runsing dgn pelbagai lagi pkr laen di hari majlis berlansung nnti. Fahamilah situasi kami nie. Tlglah jgn menambah lg beban yg sedia ada kami pikul. Majlis perkahwinan bukanlah 1 event yg kecil. Bg psngn pengantin, ianya satu event yg sgt besar & diharap hnya dibuat sekali seumur hidup. Jgnlah hanya krn ianya tidak penting bg anda, tergamak pula nk mencacatkannya. Baju bakal in law 2 mggu hntr tailor sudah pn siap utk dipakai. Kami yg menghantra sejak 2 bln+ masih pending. Ape citer??? Kecewa mmg x payah ckp la. Hasilnya pn blm dpt dipastikan lg. Pelamin, mekap & baju sanding semuanya di ambil dgn beliau. Kes bj nikah nie buat ktorg seram sejuk ttg pakej2 yg kitorang amek ni. Adakah akn mengalami masalah yg lebih kurang serupa???

Aku sgt sedih dgn kakak ni. Aku da kenal dia lama nk masok 5 tahun dah. Selama kenal dia, mmg aku adelah yg kurang berkenan dgn sikap dia. In fact dia bekas bakal biras aku. Means dia kakak ipar ex-fiance aku yg lama. Bile aku pts dgn adik ipar dia, hub.kitorang masih ok. Sbbnye pd aku ianya xde kene mengena dgn hub.kawan kitorang. Niat mmg juz nk hntr baju nikah utk dia jahit je. But mase hntr, dia promote diri utk pakej bertandang. Harga mmg murah la. So utk x menghampakan dia & since aku & tunang pn malas nk survey bridal laen, ktorg accept jelah. Then bj nikah jd mcm nie, pakej kawen sok hrpnye xdelah masalah. Ape2 pn mmg da rase tak sedap hati lah kan. Nak mengamok ttg bj nikah pn x bape sesuai sbb masih ade urusan dgn dia time majlis kt Semenyih sok. So klu blh mmg xnk la cipta persengketaan. Duit pakej pn 85% ktorng da bayar. Gile ke nk tukar bridal saat2 akhir mcm nie? Udah ler tarikh 31/5 tu sgt popular sbg tarikh perkahwinan. Ade lg ke bridal yg free? Kakak ini telah membuatkn ramai org yg susah hati terutamanya kami bakal pengantin nie. Kakak, xde rase bersalah ke buat kitorang mcm nie???

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat