A Few Wedding Pics

Hiasan meja pengantin kt Kota Tinggi

Outfit kat Semenyih

Outfit kat Kota Tinggi

Pelamin at KT

Me at KT

Me at Semenyih

Yeahh..aku dpt gambar aku time majlis kt Jhr & Slngor dr akak opismate aku yg pegi dua2 tempat. So dpt la korang tgk sikit yer. Tak lawa mane ponnn...biase jer...yg penting semuanya dah selamat. Alhamdulillah, amin :)

Well, after majlis kt Jhr, aku balik ke KL dgn En.Suami, K.Ya & Iraz adik gue yg bongsu pd hari Rabu 27/5 ke Villa. Esoknya on Khamis sampai la hari Sabtu, aku ngn Iz ulang alik jenguk persiapan kt rmh Semenyih. Tiap2 mlm balik pkl 12tgh mlm ke atas. Letih tp klu x pegi, rase x proper pulak kan? Hari Jumaat mak & abah sekali ngn cucu kesayangan mak aku Mija dtg ke KL by bus. Aku ngn Iz pick up kat Hentian Serdang. Mlm Sabtu ade kenduri doa selamat kt Semenyih. So mmg agak letih la menolong ape yg patot. Smpi rmi yg tegur napelah pengantin bekerja keras sgt nih hehe. Tp x sedap la nk ddk goyang kaki je sdgkn majlis tu utk meraikan kitorang jgk kan? En.Suami lagi berganda bekerja keras dr aku. So aku pn kenelah rajin tlg ape yg patot. Seb baek aku pandai2 gakla bwk diri kt sane. Xkan nk mengekor bontot suami je kan? Kompem kene kutuk nnti. So eventho aku nie penyegan orgnyer, aku pujuk diri jd berani & try to mingle dgn sedara mara kaum kerabat En.Suami yg sebetulnya sdh pn menjadi sedara mara aku jugak. Alhamdulillah sedara2 belah mak in law sgt peramah & suke berjenaka. Hub.atr bapa & mak sedara dgn anak2 buah lagaknye spt kawan karib. Semuanya suke usik mengusik. Mmg x payah nk amek hati la klu kate2 tu agak pedas sbb mmg dh gaya diorang bergurau mcm tue. Aku hepi je tgk suasana mcm tue. Sgt meriah dgn gelak ketawa. Sgt mesra & bekerjasama. Seronok masok family En.Suami nih. Alhamdulillah :)

Hari Ahad pagi2 lagi kitorang & family belah aku dh bersiap nk gerak ke Semenyih from Villa. Dlm 9.30am smpi ke rumah Pak Lang utk bersanggah smntara menunggu waktu bersanding pukul 1.00 tghari. Pkl 11.30am aku dah start make up & kitorang dpt tepati masa bersanding. Dr rmh Pak Lang kitorang menuju ke jalan utama ke rmh En.Suami & berkompang menuju ke pelamin. After that sesi menepung tawar pengantin & makan damai time. Kali nie makan damai aku ngn Iz control sket la x mcm mase kt Jhr hari tu. Mase kt Jhr kitorang mkn sungguh2 smpi kene tegur ngn Pak Andam sbb lipstic aku abes hilang kekeke. Mkn ala kadar kt Semenyih pastu bz utk sesi fotografi dgn En.Photog yg sgt aktif menyuruh kitorang beraksi dgn pelbagai pose. Sambil2 tue, aku ngn Iz keluar jg berjumpe dgn kwn2 yg nk jumpe ngn pengantin. Bersalaman, ucap tahniah & diakhiri dgn ucapan terima kasih. Kelam kelibut jgklah kitorang dibuatnye oleh En.Photog yg sgt dedikasi nih. Kitorang terpaksa decline utk outdoor shoots sbb Iz dah tak larat sgt dgn cuaca panas & sakit kepala yg ditahan sejak start bersanding lg. Amek jugaklah dlm 10 snaps kt area belakang rmh Iz tempat mak dia tanam pokok2 bunga tuhh. Jadi laaa....hehe...

Pas org da surut, aku ngn Iz sembang2 ngn member2 yg dtg lewat sikit temankn diorang makan. Last sekali kwn aku mase sek.yg dtg dgn BF yg latest after majlis kawen kt Ampang. Diorang dtg all the way from Klang. Jaoh tu. So teman diorang mkn & amek gmbr same2. Special sungguh kwn aku nih sbb dpt layanan istimewa dr pengantin lagi hehe. So majlis berakhir dgn jayanya & dlm pukul 6.30ptg hujan mula turun dgn lebatnya. Hujan rahmat :)

Majlis kt Jhr x pyh la aku citer yer. Lebih kurang je dgn yg dekat Semenyih nie juz tambah sesi adat 'tol' org Johor jer.



Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat