New Routine


Hari nie aku nk citer ttg rutin as a wife to Mohd Izhar for these past few days. Rutin weekend baru nk rasa esok. So x blh nk citer lagilah. Yg aku nk citer nie ttg hari2 bekerja. Hmm..sbnrnya x byk berubah sgt pn. Juz dulu sorang, skrg berdua. Meh aku listkan.

6.30am - bangun tido, mandi & solat
6.50am - kemas katil, ikat langsir bilik, bukak tingkap (time ni suami tgh mandi plk)
7.00am - iron baju & tudung sndiri je sbb baju suami dia da gosok siap2 utk seminggu
7.15am - bersiap
7.30am - turun bawah, minum air yg MIL dah siap bancuh kt meja makan
7.40am - gerak ke tempat keje dgn En.Suami
8.15am - sampai opis, salam & cium tgn suami
5.30pm - klu En.Suami xde keje, leh balik awal. klu ade, kene tggu smpi dia siap semua

Klu ade hal, kitorang akan makan kt luar. Cthnye hari rabu ari tu g Alamanda byr duit kete. Mkn kt f/court P9. smpi rmh 9.30pm - mandi, solat, suami mkn if lapo, tgk tv sat, masok tido.

Klu xde hal akn balik awal. Cthnye semalam teros balik rumah.

6.00pm - gerak balik ikot jln xde tol
6.40pm - smpi rmh Semenyih
7.00pm - mandi & bersiap utk solat
8.30pm - makan time
9.00pm - tgk tv smpi ngantok

Mlm td tgk Transformers kt HBO. Aku smpi tertido depan tv sbb letih sgt. En.Suami kate dia x smpi hati nk kejutkn. Citer da abes baru dia kejut soh naik atas. En.Suami kate muka aku mase tido nmpk sgt letih & ade dengkuran penat sikit. Malu betol klu dia ckp aku berdengkur eventho dia ckp perlahan je. Sbbnye setahu aku, aku tido x berdengkur. So aku assumed penat majlis masih belom hilang lagi. Tido mmg kurang cukup pon (phm2 la yer hehe....) sbb tggjwb baru. So no wonder la badan letih2 & kurang tido. Awal2 nie je rasenye. Da lame2 sok da biase ok la kot.

Ape2 pn esok xdpt nk full day rest kt rmh sbb kene pegi kenduri kawen anak kakak kpd makcik in law Iz kt Melaka. Phm x? hehe.. Ptg nie after keje nk g rmh sewa lama aku kt P9 amek brg yg masih ade kt sane. Tilam, rak 3 laci, kipas angin duduk, cermin pjg & raknya. Pas amek brg2 tu, akn gerak ke Villa Cheras simpan kt sane. Brg2 & baju aku masih ade kt rmh Cheras. So nk berangkut jgkla sikit. Balik rmh Semenyih nk basoh baju yg da penuh sebakul tuh. Pagi2 esok nk sidai pulak. Anyway basuh baju adlh tugas En.Suami. Sbbnye washing machine kt rmh tu antik sket. Kompem aku mmg x pandai gune sbb ade gune playar lg kekeke. Tugas aku sidai, angkat & lipat jek. Rutin hari Ahad aku dh blh agak. Msti tlg En.Suami kemas rumah mcm hari Isnin & Selasa lepas. Rumah atas, aku sapu & mop. Rmh bwh, En.Suami yg settlekan.

After En.Suami balik dr Team Building kt Cherating from 18-20hb nie, kitorang dah start hunting for set bilik tido, sofa, tv + astro & washing machine. Insyallah if semua berjalan lancar, by early July kitorang dh blh move out. Akn berlaku 1 lg perubahan dlm rutin harian kami. Dan of course rasa lebih excited. Hadiah kawen hari tu byk jgk la brg2 yg sgt membantu. Rice cooker, kuali Tefal, coffee maker, periuk masak serbaguna, bedsheet set, toaster, glass ware, dinner set, jam dinding & perhiasan. Tu atr yg kami dpt. Hadiah on the way adlh permintaan dr kitorang dr 2 org yg offer utk sponsor ape lg brg yg kitorang xde. Nk soh sponsor tv plasma melampau la pulak kan hehe. So ade 2 brg yg masih xde, blender & kettle. Diorang da bg green lite utk sponsor. Yeehuuuu!!! Thank you so muchhh kpd yg bg hadiah. Anda telah meringankn beban kami yg mahu memulakan kehidupan baru ni. Tq tq tq.

Kwn2 opis yg bg sumbangan duit jg tak dilupekan. Alhamdulillah, sumbangan mereka membolehkan ktorng membeli 1 mesin basuh. Syukur. MIL ckp freezer mmg dh ade kt rmh tu. Meja mkn & katil bujang. Itu pn da byk2 membantu :) Syukur atas nikmat Tuhan kpd kami. Doakan kami berjaya mengharungi kehidupan berumahtangga yg penuh dgn cabaran & dugaan. Terima kasih semua.

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat