Our New House at BBST

Fasa 3B - Rustika
Teres 2 tingkat - 20' x 70'

Taman Ixora, BBST

Alhamdulillah, selamat suda aku mengharungi weekend di rumah in law. Dan entah knp aku rase sgt selesa berada di dlm keluarga suami. Xde pn rase cecepat nk pindah kuar ddk rmh yg senantiasa menunggu di Tmn Ixora, Bdr Baru Salak Tinggi (BBST) tuh. Rase cam berada dlm family aku sndiri. Bezanya siblings kt sini semuanya lelaki hehe. K aku citer psl hari Sabtu lepas. Spt biase bangun bersiap & turun ke bwh bersama2 En.Suami pkl 9.00am. Agaknye aku mmg menantu yg terok. Lansong x tlg mertua sediakan bekpes. Ntah2 mertua yg x sabo soh aku pindah cepat rmh BBST kot hahaha. Anyway bekpes sllunye mmg beli. So x perlu la bz2kn diri kt dapor kan? So turun bwh, sarapan mmg da sedia. Lepas bekpes, aku sidai baju yg En.Suami basoh mlm sblmnye. Utk pengetahuan, after balik dr Villa Cheras angkut brg2, aku flat giler. So, aku tido awal while En.Suami basoh baju yg dh penuh sebakol. Aiyakk..cam terbalik dh skrg ni. Sape isteri, sape suami nih?? Well, En.Suami yg soh tido & rest. Siap tepuk2 & usap2 kepala lagi tidokan aku dulu. Bkn aku sengaje nk dera En.Suami tau!! hehe. So keje menyidai & mengangkat kain jemuran tentulah tugas murni aku pulak. After sidai baju, kitorang bersiap nk pegi Wedding yg aku citer ari tu kt Melaka. Pkl 12.00tgahri bertolak with FIL, MIL & BIL naek MIL car which is Citra (auto) & jln sgtlah jammed. Kuar hiway Plus, masok kt Nilai, isi minyak & masok hiway LEKAS utk gune jln lama. Dgn hrpn kunun2 x jam tp harapan hancur berkecai. Pkl 2.30pm kitorang kt Mantin. Ape kesss?? MIL dh pening2 kepala. Iz penah citer mak dia mmg x tahan perjalanan yg lama2 apetah lg jamming. So semua setuju utk patah balik. Means x jdla pegi ke Melaka. Last2 g The Store kt Pekan Semenyih, makan KFC hahaha. Dgn baju kebaya & high heel, kelakar gilerrr hua hua...

Smpi rmh Semenyih pkl 3.30pm. Semua kepenatan. Aku ngn Iz teros naek bilik, Solat & terbongkang tido smpi pkl 5.30pm. Spt biase, En.Suami yg sllu sakit2 badan mendapat urutan yg sgt x profesional dr isteri yg tercinta. Mengurut belakang En.Suami adlh 1 tugas rutin bg aku sejak bergelar seorg isteri. Thanks to Nor (kwn baek adik gue, Lisa) merangkap kwn aku jgk yg menghadiahkn 4 types massage oil from Mandara Spa yg sgt2 berguna utk mengurut En.Suami. Setakat nie, itulah wedding gift yg sgt2 berguna buat kami huhu. After solat Asar, turun bwh & En.Suami membasuh kereta JHT yg dah berhabuk seminggu tak digunekan smbil aku ddk di kerusi taman membaca paper Star..miahaha...Isteri apekah ini??? Aku tlg gak aperrr...tlg tgk & temankn En.Suami basoh kete. Orait arr tu kann?? hua hua... Pas En.Suami siap membasoh, naek atas, mandi & Solat Maghrib. Turun bwh, dinner is ready. Makan pastu tgk tv. Aiyohh..bile tulis & ingat2 ape yg aku buat kt rmh tu, rase cam menantu x gune jer aku nih. Ohh..aku lupe tulis aku basoh pinggan, kemas meja makan & sapu dapur. Huhh...seb baek ade gak keje aku buat. Klu x buat malu mak abah kt kg.jek. Means, kehadiran aku kt rmh tu meringankn sedikit sajelah beban kerja rmh. Tlg kemas rmh atas, baju suami MIL x pyh basoh sbb En.Suami dh settlekan bersama2 baju isteri yg tercinta & basoh pinggan+keje2 dapur etc. Ok la tu kann? kannn?? En. Suami kate ok, aku ok jelah...hehe...

Ape2 pn aku bersyukur dpt peluang selesakan diri dgn ahli keluarga & rmh in law. Kire sebulan nih sesi beramah mesra & saling mengenali la senang ckp. Ade bride to be yg teros2 je berdikari after getting married. Pon ok jugak sbnrnye. Aku pn dulu prefer mcm tu. Tp after pk2 balik, aku rase ade kelebihan gak ddk sekejap rmh in law nih. Diorang dpt kenal aku, aku pn dpt kenal diorang. Klu lame2 for sure aku pn taknak hehe..bahaye woo.. Seb baek dpt suami yg sgt memahami. Alhamdulillah. Ahad, rutin mengemas rumah spt biase smpi tghari. Pkl 1.00tghari bersiap g wedding depan rmh. Angkut wedding gift masok Myvi & bertolak ke BBST our new house to be. Sgt excited nk tgk rmh tu kt bah.dlm. B4 this tgk dr luar je. Masok2 rmh je sgt teruja sbb terasa suasana yg sgt cozy & aman dr hiruk pikuk kereta. Sejuk je rase rumah tu eventho matahari memancar2 kt luar tuh & without aircond. The house is very spacious & i like it very2 much. Insyallah, kt rmh tuelah bakal2 zuriat kami akn dibesarkn. Rmh tu kire byk yg dh complete jgk. FIL & MIL dah renovate dapur jd luas sket. Pasang grill yg cantek & cornes (betol ke eja nih??) siling bah.living room. Kipas pn dh ditukar yg cun sket. Master bedroom sgtlah luas & cantik. Cantik sbb grill yg berbunga2 tuh. Bathroom pn kemas jek.

Upper floor tuh ade ruang utk berehat2 diatr 3 bilik tido & 1 public bathroom. Means blh letak TV, PS 2, DVD player or PC+internet. PC maybe x perlu sgt or later je beli sbb Iz sllu bwk balik laptop opis. Streamyx plk blh digantikan dgn Celcom Broadband yg gune device cam thumbdrive tu jek. Blh bwk ke mane2. Tingkat bwh ade living room, dapur, 1 bilik kecik & stor kt bwh tangga. Washing machine kene letak kt luar sbb kt dlm da xde space. Kene adjust ngn Iz sbb xde plug pulak kt luar tu. Dapur leh kate totally complete. TV 21" Panasonic yg sedia ade leh bwk naek atas after beli TV idaman ktorang. TV idaman nie beli later bile da stable sket la. Now dahulukn yg pntng2. Jap g nk buat check list brg2 yg ktorang kene beli. Mlm td balik dr BBST, singgah Giant Kajang beli sikit2 brg kecik2 utk rmh tu. Floor mat, cermin utk bathroom etc. Tu pn berhabis dekat RM100. Dasyat betol huhhh. After g Giant, amek baju En.Suami yg dihantar utk iron dekat ngn Tesco Semenyih sbyk 10 pasang (kemeja & pants). Dekat pkl 12.00tgh mlm baru smpi rmh. Solat & Zzzzzzz......

Tadaaa....aku kt tempat keje dh nie....hehhehe...Bos MC..yahooo!!!! Dekat kol 11.00am & aku masih bz mengarang blog nie...besh beshhhh...huhu...hari nie g keje ngn En.Suami naek kete JHT yg bersinar2...plan nk ajak En.Suami lunch sesame kt SME Building...tgk la nnti camne ^_^ I love my marriage life. Terima kasih Ya Allah krn memberikan aku kehidupan yg bahagia ini...

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat