I Dreamt of Lychee


Hmm..hari nie x bape sehat mcm smlm. Now perot leh kate every morning bangun tido msti rase sebu & x sedap. Cam ade angin yg tak keluar. Kt tekak pulak mmg x lari rasa loya tuhh. Angin dr perot bile dah naik kt kepala mulelah fenin mcm nk pitam. Alahaii..keadaan ini sungguh menguji kesabaran, kekuatan mental & fizikal. Nk pegi keje pagi2 sgt lah susah nk bangun. Klu x tekad, mmg nk sambung tido jer. Bkn sbb mengantok, tp sbb rase x sedap perot tu yg buat sgt malas nk bangun. Pas mandi & Solat, nk kene gosok baju pulak. Rasenye aku da kene tukar rutin gosok baju mlm2 pulak lah.

Semalam perabot & WM smpi rmh kt BBST pkl 11.00 mlm. Aku da masok tido da time tue. Tinggal Iz sorang2 handle. Dlm pkl 12.00tgh mlm dia kejutkn aku soh naek atas tido atas tilam baru. Wahh..aku sgt puas hati dgn bedroom set yg kitorang tempah tu. Buatannya nmpk kemas & tilam pon sgt selesa tido diatasnya. Beza dgn set yg kt rumah Semenyih beli kt Cavenzi tuh. Pdhal harga yg dibayar lebih kurang jer. Aku mmg kurang berkenan dgn perabot from Cavenzi. Buatan mmg tak kemas. Murah tp x puas hati nk buat ape kann? Dh la kene caj penghantaran yg blh tahan mahal jugak. K mls nk citer psl tu dah. Emm pastu dpt free gift tool box jenama Samsung yg sgt2 berguna pd kitorang. Sempat aku bukak & tgk ade spanar, tukul besi & playar mcm2 jenis lah. Tool box tu pn sgt comel siap ade lampu lg depannya hehe. Suddenly i noticed something is missing. Rupenya meja kecik yg sllu org letak lampu tepi katil tu xde. Aku tnya Iz & dia kata dia x perasan benda tu xde. Seb baek aku ade snap gambo the whole set from katalog hari tue. Sah. Confirm spttnya meja tu ada dlm set. Sat lg nk ingatkn hubby soh call the lady owner ttg meja tepi nih.

Anyway ptg nie kitorang teros jelah balik Semenyih. Aku nk ajak Iz singgah Psr Mlm Serdang beli buah2an dulu. Teringin lak nk makan mangga & lychee. Hrpnye adelah jual lg buah lychee. Takot dah habes musim jerr. Esok da kene pegi rmh Pak Lang tlg2 ape yg patot. Hrpnye kesihatan aku mengizinkan. Pastu tengahari nk lari kejap ke Shah Alam attend wedding Hanom my opismate. Sungguh2 dia ajak hari tu soh dtg. Kesian lak klu x pegi kannn. Ya Allah, permudahkanlah kehamilanku ini. Berilah kesihatan & selamatkanlah kandunganku ini. Amin.

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat