I'm So Lazy


Alhamdulillah smlm ptg pas keje kesihatan agak baek. So hubby ajak pegi Alamanda beli brg2 keperluan rumah cam sabun basuh baju etc. Smpi2 je teros g Kafu sorong troli. Beli punye beli, brg xlah byk mane, tp cecah jugak RM100+. Mak aihhh...brg2 utk 2 org je pn da mahal mcm tue. Bygkn la family yg ade anak 4-5 org. Insap la kejap bile terfikir mcm tue. Tp masih lg ajak hubby makan KFC. Seb baek x jadi sbb tekak tetibe rase xleh nk terima pulak. After solat Maghrib, teros ke Lemongrass order 2 laksa asam. Mkn masam2 nih blh kurangkn rase mual. Tu pn b4 balik sempat singgah toilet & keluar la bbrp sudu asam laksa dlm toilet bowl tuh. Pulak tue pekene ngn air sirap bandung. Saje carik nahas la kann org kate mkn dgn air bersusu..huhu..

Smpi rumah BBST dlm 9.30pm. Spt biase teros ON tv & terbongkang dgn baju keje. Hubby teros kemas ape yg dibeli masok dlm peti ais etc. Syukurlah dpt hubby yg penyabar & rajin camnih. Klu yg jenis xnk tolong lansong, nk harapkn bini je semenya, alamat tonggang langgang la rumah tue. Pkl 10.00pm aku naik keatas utk solat & after that ikot hubby kemas ape yg patot kt dapor. Kitorang menggodeh washing machine Toshiba yg masih tersadai belom dipakai. Hari nie wajib kene basuh baju sbb bakul da penuh sendat dgn baju2 yg hampir seminggu di peram. We have no choice but to use wire extention for plug purpose sbb tali utk sambung air ke paip tersgtlah pendek. Means WM tu kene letak kt luar dapur jgk. Klu rajin pas membasuh, angkut la balik masok dlm rmh. Sbg langkah2 keselamatan lah sbb pagar kt bah.dapur tu guna dawai biase jer. Lg pulak Insyallah esok mlm kitorang akn balik ke kg.halaman den yg tercinta Johor Darul Takzim. So bahaye la klu dibiar lama2 kt luar rmh tu kan. Bahaya jgn diundang...

Td Mak called tnya tth kesihatan diri. So aku citerlah ttg muntah kuning yg pekat pagi2 pas bangun tido tu kann. Teros2 Mak bantai gelak sbb dia kate dulu dia pegnen ktorang adik badik pon mcm tue jugak kene. Cecair kuning yg pahit & seksa utk dikeluarkn. Mak ckp dulu dia dlm 1-3 bln pegnen mmg kurus kering sbb alahan. Tp lepas tu jer, semua makanan rase sedap. Mulelah badan bagai dipam-pam. Aku rase badan aku ade kenaikan sikit sbb b4 pegnen makan mmg melantak sakan. But now ade a few opismate yg tegur badan nmpk susut pulak. Aku akui makan kurang berselera tp aku tetap makan byk cuma dlm kuantiti yg kecik & kerap. Itu pn semata2 nk elakkan dr perut masok angin & jd x bermaya kt opis. Skrg aku mane buleh miss bekpes, lunch & dinner. Semua kene complete. Klu x, lemah longlai la jwbnye kt opis. Org tgk muke kite yg x bermaya pn naek menyampah nnti kekeke...

Ohh..smlm FIL & MIL tinggalkn lauk pauk utk ktorang berdua. Kompem diorang dh dpt sahkan aku mmg x memasak utk hubby. Ape jenis menantu daaa diorang dpt...huhu...hampessss...Aku pn sbnrnya agak kecewa dgn diri sndiri yg sgt2 malas sejak pegnen ni. Sbbnye aku bknlah semulajadi malas ok. Klu kt rmh villa cheras kakak aku tuh, klu tak aku yg mengemas every weekend tuh, mcm sarang gua tikus mondok la jadinya rumah tu. Every weekend balik sane, masak bekpes & lunch utk semua yg ade kt rmh tue. Lap dapur, berus toilet, bersihkan fridge..seme aku buat sorang xde komplen pon. Tp skrg knp aku x mcm tuuuu??? Kkdng aku rase cam amek kesempatan plk kt hubby yg mmg sedia ade rajin tuhh. Jahatnye rase aku nihhh...isk iskk....cube nk lawan perasaan malas nie tp susahnyerrrr....Allah je yg tau... :( Yelahh..yelah...aku usaha lagi la lepas nie spy rajin sikit...sikit jerrr tauu....heheee :P

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat