Something To Share


Dpt tips mcm2 dr opismate ttg ape yg boleh makan & x boleh makan. Thanks yer utk semua yg concerns. Ade kawan2 yg baek2...kuranglah sikit menyusahkn emak tnya mcm2 hehe. Makanan feberet yg diorang larang makan for pegnen woman adlh nenas & air tebu. Then a few foods cam rebung, air kelapa, durian & tembikai. Pastu jgn bg hubby ketuk paku kt dinding. Alahai...sdh la ktorang baru je pindah rmh baru. Kompem byk yg nk digantung. Nmpknye tepakselah postpone xtvt tuhh. Mase mule2 bgtau mak yg aku da pegnen, mak cume sempat pesan jgn siang ayam or ikan sndiri. Semuanya beli dh siap siang jer. Pastu bile terkejut bile buat sst, cepat2 beringat yg diri tgh pegnen, mohon pd Allah dijauhkan sgl yg x baek pd baby. Susah jugak pegnen nie ekk. Klu ikot diri sndiri, mmg tibai je seme. Tp bile pk baby, rase kene ikot jgk ape yg ditegah.

Ape2 pn aku bulatkn permintaan lebih kpd yg Maha Kuasa. Moga Dia sentiasa melindungi kandungan ni. Permudahkan proses kehamilan buat aku & moga mudah bersalin. Baby biar sempurna, sihat & pjg umurnya. Bile dh besar biarlah jd manusia yg beriman pd-Nya. Yg soleh or solehah. Biar bertambah umat Islam yg berakhlak mulia & berguna kpd agama & org di sekelilingnya. Kite boleh berusaha yg terbaek, doa yg terbaek, namun qada' & qadar itu tetap di tangan-Nya. Walaupun mungkin semua yg baek2 yg aku mohon pd-Nya ini blm tentu dimakbulkan, sst yg tidak baek pd pandangan kite tak semestinya tidak terbaek utk diri kite. Dan sst yg baek pd pandangan kite x semestinya yg terbaek utk kite. Ape pn yg berlaku, kite kenalah sentiasa berlapang dada & beringat sst yg terjadi tu baek or buruk pd pandangan kite, pasti ade hikmah yg tersembunyi di sebaliknya. Kdg2 nk nmpk yg baek tu mengambil masa yg lama. Maka jgnlah mudah berputus asa dgn rahmat Allah krn kasih sayang Allah itu sentiasa mendahului kemurkaan-Nya.

Popular Posts