Senipis Kulit Bawang


Hari nie ade majlis tahlil arwah utk ahli keluarga staff SHSB nih. Pkl 1.00tghari majlis start tp x sure kt boardroom or surau. Nk start je diorang akn inform. Pas abes, teros solat zohor & ade makan2 sket lah. Kesihatan aku hari nie biase2 jer. Perot rase ok sket tp kepala cam pening semacam. Badan rase letih & kurang bermaya. Tp spt biase akn tetap gagahkn diri kesane kemari buat mcm xde pape. Kkdng letih jgk klu turutkn je rase badan nih. Smpi nk baring je kt surau pn da naik muak. So ngadap jelah PC nih. Bile da boring sgt, aku rayau la sembang2 ngn sape2 je. Dgn despatch or driver pn jadik laa..hehehe.

Gusar sungguh bile pk ttg 1 Ramadhan lusa nih. Sbbnye lately mabok pegnen mcm dtg balik. Muntah kuning makin byk pulak keluar buat badan jd lembik. Larat ke nk puasa klu mcm nie? Aku bayangkn mmg aku akn lembik spjg hari kt opis klu gagah nk puasa jgk. Ape2 pn aku dh bersedia utk membayangkn aku mengganti puasa selama mungkin berpuluh hari. Lg hampeh dr cuti sbb dtg period kan? Cam hampeh jer. Kunun2 dh pegnen dpt la puasa sebulan penuh. Tup tup x larat pulak. If puasa pn da x larat, ibadah2 lain mcm mane plk la yer? Nmpknye aku beribadah dgn ala kadar jelah tahun ni. Ruginyaaaa...... :( Klu pn ini Ramadhan yg terakhir aku akn lalui, aku dh pasrah dgn keadaan kesihatan yg sgt merosot nie. Hanya Allah saje yg mampu beri aku kekuatan utk Ramadhan ini. Aku xkan pts berdoa Ya Allah.... (kdg2 rase mcm nk nangis jer bile ingat diri yg kurang sihat nih....isk isk)

Syukur pd Allah sbb berikan suami yg sgt memahami. Klu aku x larat sgt, mmg smpi menangis sungguh2 mengadu kt hubby. Dia pn bkn blh buat ape...juz pujuk spy bersabar...bile dia ckp perkataan sabar, mmg insaf la aku. Sbb aku tau keadaan kesihatan aku nie dtgnya dr Allah jua. Dan ini semua ujian Allah utk aku time aku pegnen ni. Rase bersalah pulak bile smpi nangis2 sbb ujian dr Allah nih. Masih terlalu nipis iman di dada nih....Alangkah lemahnya aku pd ketika2 ini..rase mcm bkn diri aku yg sebenar..kkdng aku lupe mcm mane keadaan aku mase aku sihat..lagilah buat rase nk menangis sgt2..

Ya Allah, berikanlah aku kesabaran dlm mengharungi proses kehamilan & bln Ramadhan yg akn menjelang. Amin.


Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat