Sharing Moments ^_^



Hari nie leh kate half day je keje. Smlm ptg ckp ngn bos nk buat monthly check up pregnancy. So pagi td hegeh2 la sket sbb klinik pn bkk pkl 9.00am. Hubby tnya nk g mane, teros je ckp g Hosp.Pakar An Nur (HPAN) jelah. Hubby ok jelah tp siap tnya awal2 leh gune credit card x situ? Maklumler dah akhir2 bln nih. Gaji next week baru masok. So phm2 la kan. Aku pn x pasti blh ke tak tp x riso sgt sbb ade duit lagi kt ATM. Rasenye cukup la utk bayar 1st check up nih. Sbg langkah berjaga2 hubby pn keluarkn sekali la duit dia plus nk byr bil2 semasa. 2 je pn bil kene bayo. Astro ngn Elektrik. Besh ddk Slgor sbb bil air selalu -ve hehe. Sewa rmh pn xyah bayo sbb ddk rmh hakmilik mertua yg dh diamanahkn pd ktorg sbg penjaganya. Tu pn sbb bil Astro da naik RM12 sejak start musim bola (Channel Sport), ting tong ting tong capai RM100 gak utk 2 bil nih. Cost of living semakin meningkat, gaji tang tu jgk...camno???

Anyway register kt HPAN td pkl 10.20am, after amek blood pressure, weight & urine test..pegilah beli paper smntara menunggu giliran. Pkl 11.30am barulah nama gue kene panggil. Seb baek environment HPAN tu ok. Bukak TV pon channel kegemaran aku Astro Oasis hehe. So xdelah terasa sgt lame menuggu tuh. Lgpn suke tgk ibu2 pegnen yg da besar2 perot tuh. Pk2 bilelah perot aku nk beso mcm tuh. X sabo sungguh rasenye kekeke. So masok2 je jmpe ngn Dr.Fatimah. Baik je Dr. nih & nmpk ciri2 tegas bile berckp. Still sentiasa je tersenyum & ciri2 wanita muslimah tu mmg buat sejuk je hati nie mendengar penerangan dr dia. Sekali aku kene amek darah la. Dlm hati kompem la seram tp buat2 cool jelah kann. Dr. pn bace Bismillah bile nk cucuk, so relax jelah. Xdelah sakit mane pon..saje je pengecut huhu. Ohh..b4 amek darah Dr.telah scan dulu kandungan nih. Seronoknye bile nmpk badan & kepala baby dh jelas. Siap nmpk tgn & kaki dia terkapai2 lagi & bergerak2 plk. Dr. tu pn bile bg penerangan bah.mane organ2 baby tu nmpk hepi & excited mcm kitorang jgk hehehe. Hubby pn asek senyum je lps2 tu. Dh nmpk 1st time baby yg sllu buat mummy dia pening2 & muntah2 smpi lembik bdn nih :p

Then hubby pn tnyalah Dr. ttg bln puasa ni blh ke aku puasa cam bese. Dr. kate klu nk ikotkn mmg xde masalah selagi aku larat. Klu ade effect smpi lembik xleh nk buat ape lansung, better berbuka puasa jelah. Dlm Islam pon katenye mmg diberi kelonggaran pd pegnen woman & ibu yg menyusukn baby. So skrg nie bergtg pd badan akulah nnti mcm mane. Aku akn cube puasa & tgk mcm mane. Klu rase x larat buka jelah....bkn ape...takot ade effect kt baby plk nnti kan? Tu yg paling riso skali tuh. Doa Allah permudah keadaan aku bln Ramadhan nnti, Insyallah Amin.

K nie aku share gambo scan 2D yg Dr. amek td. Aku snap kt HP jer....belasah jelah...heheh...Anyway bil.td sgt byk ok. Sbbnye Dr. amek darah sekali buat test sbb aku nie plk ade mak & ayah yg menghidap darah tggi & kencing manis. So kate Dr. berisiko utk aku pn kene jgk. X kesah la Dr. ..buat ajelah utk yg terbaek utk sy & baby. Moga Allah permudah. Seb baeklah medical claim aku byk balance lagi. Disbbkn tahun nie pn tinggal bbrp bln je lg, so aku beranilah pegi buat check up kt HPAN nih. Klu xleh claim medical....g klinik kesihatan gomen jelah nmpknye..xpon klinik biase jer....ktorang ni bknnye gaji beso mane pn kann..kenalah pandai urus kewangan. Klu silap urus...bersiaplah dgn mee megi utk stok emergency...kekeke...

P/S: Dr. kate EDD on 3/3/2010, kandungan sdh 11 weeks+ :D Alhamdulillah

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat