Baju Ohh Baju....


Insyallah hari nie adlh hari ke-5 aku berpuasa pd bln Ramadhan nie. Dh bbrp hari puasa, muntah kuning je yg keluar. Alhamdulillah blh tahan lagilah klu setakat itu jer. Ade 1 masalah skrg nie. Tak tahu nk makan ape bile buka puasa. Nk mkn ringan2, mlm kompem lapo balik. Mkn nasi, lauk xde yg menyelerakan. Ape2 pn hari nie aku nekad nk masak sndiri. Dr smlm aku asek terbayang ikan bilis goreng kicap. Haha..jgn gelakkn aku k dgn ape yg aku nk mkn nih. Selera skrg mmg pelik sket. Tak bape suke mkn yg berempah2 sgt. Samada masak air/sup or goreng je yg jd pilihan. Kari ker rendang ker gulai ker..x layannn. Smlm hubby belikan laksa penang utk buka pose. Tp rase x lalu la plk. Last2 aku mkn sambal tempe goreng ikan bilis & ikan mayong masak sambal yg mak bekalkn mase balik kg. hari tue je. Jadilah..ape2 pn klu mak yg masak, sedap aje..heheh..Juz hari nie lauk tu da habes. So tu yg aku teringin nk mkn ikan bilis goreng masak kicap tue. Pastu cendawan sup. Alahaii....nikmatnya klu dpt 2 benda nih...balik nnti nk ajak hubby singgah pasar kt Dengkil kejap beli bahan2 yg patot. Hrpnye balik nnti x mabok huk huk....

Beshnya Isnin nie cuti lagi sempena Nuzul Al Quran. Rasenya hubby msti ade ajak berbuka kt rmh in law nih. Klu nk ikot aku blm dpt lansung buka pose same2 ngn family in law. Yg lepas tu x kire sbb aku x larat nk bangun dr katil pn buka sama2. Time tue tgh terok giler muntah. Giloss ahh. Klu ingat2 balik pn rase cam x sggup nk ingat jer. Lgpn skrg ni pn bknnye aku 100% bebas dr muntah2. Fobia tu tetap ade sbb kesihatan mmg mcm yo-yo. Kdg2 o.k, kdg2 k.o. Naseb badan lahh. Ape2 pn tetap bersyukur sbb dpt dah bbrp hari puasa. Ingatkn hari tu mmg x dpt lansong. Hepi gakla juz utk terawih masih blm ade kekuatan utk buat even sorang2. Insyallah maybe da lame2 lg nnti kesihatan semakin membaik, dpt la buat. Sape tau kan?? Think +ve

Wahh..aku kire2 kt kalendar, 10 hari je lg tinggal utk aku keje b4 balik Raya. Yahooooo!!! Syok gilerrr nihhh....Tahun nie aku x buat baju raye ponn. X payah la nk berangan dgn perut yg semakin membuncit ni kann. Hubby ckp beli jubah jelah merangkap baju pegnen. Nmpknye kene carik kt JB la nnti. Xpe, byk masa b4 Ahad hari raya tuh. Hrpnye jumpelah yg berkenan di hati. Spttnye aku da kene ade stok baju pegnen utk bwk g keje tp masih tertangguh lagi nmpknye. Sbbnye aku x larat nk g shopping la. Org kate after Trimester 1, masok Tri 2 perut akn cepat membesar. Riso jgk nie sbb baju yg sesuai setakat ni cume jubah hitam je sehelai. Itu pn tiap mggu aku tibai pakai. Lantak la asal aku selesa. Now seluar mase zaman gemok gedempol dulu masih muat. Seb baek x buang lps da kurus dulu hehe. Shirt lengan pjg pn masih blh pakai tanpa nmpk pelik. Baju kurung da mls nk pakai sbb kainnya dah x selesa disarung. Klu aku pakai gak pn, kompem x zip & pakai pin jer. X selesalah pakai kain yg rase ketat kt perot. Rasenye mmg da xyah pakai lah baju kurung. Nmpk selekeh jer hehe...Nntilah klu kesihatan baek sket, akn pegi gak ngn hubby beli baju yg patot..Insyallah..

Popular Posts