Hubby's Routine


Ptg smlm pas balik keje, hubby ckp nk start maen bola balik ptg2. Mase bln pose lps dh berehat lame katenyer. Aku cam lupe lak rutin sblm pose dia tuh. Yelah..sblm nie aku x kesah sgt sbb aku mabok terok. Smpi2 rmh je dr opis aku teros terbongkang depan tv xleh nk buat pape. Nk sembang2 ngn hubby pn x larat. Now kesihatan dah semakin ok, rase cam berat lak hati nk bg dia bersukan. Dulu asek tgk tv jer sbb dh x blh nk buat benda lain. Nk bace buku pn x blh sbb kepale asek pening. Now tv bknlah xtvt mengisi masa lapang yg digemari. Bace buku lak lebih best mlm2 lepas solat Maghrib smntara nk menunggu timing mkn mlm. So bile hubby pegi bersukan, ape aku nk buat? Cam mati kutu pn ade rasenyer. Ape2 pn aku xleh la pentingkn diri sndiri jer kann. X smpi hati nk halang hubby pegi buat xtvt kegemaran dia tuh. Lgpn bknla lame sgt sbnrnyer. Dr pkl 6.30ptg smpi sblm waktu Maghrib jer. X smpi 1 jam pn bile kira2 balik. So smlm hubby dh start balik rutin biasenya & aku masih berfikir2 ape rutin baru nk buat. Gardening maybe??? Xpon ikot je hubby g stadium pastu jalan keliling trek pelan2. Ckp psl gardening, rmh aku 1 pokok bunga pn x beli lg. Then nk gardening ape kejadahnyerr??? kekeke...

Hari nie Insyallah pas keje nk singgah teros rmh mak & ayah angkat hubby beraya. Sekejap je kate hubby buat syarat. Sembang2, mkn kuih pastu blah la. Aku ikot jer xde hal. Dulu da penah pegi skali rmh Mak Ton tuh lps tunang. Ramah sungguh makcik tue. So xdelah kekok sgt. Dulu Mak Ton tu penah nk rekemen kt hubby sorang bdk ppn nih tp hubby declined. Hubby ckp mak hubby pn x bape bekenan kt bdk ppn tue. Xtolah sbb ape...maybe mak hubby penah jumpe bdk ppn tu kot. Then mase aku dtg rmh Mak Ton tu, bile dia tgk aku dia ckp ' patotlah Ihar xnk yg dulu tue...rupenyer tunang dia lg lawo...' nyahaha...malu2 alang lak aku dgr ayat tuhh...Lawo tang mane nyer ntahh...cube klu dia tgk aku mase berat cecah 79kg bbrp bln sblm tue..rasenyer ayat tu sesuai x diguna pakai??? Yg pastinya klu berat aku masih mcm tue, hubby pn x pandang aku sbnrnyer..kompemmmm!!! Bkn takat hubby jerr...bdk2 laki yg lepak2 tepi jln pn x lalu nk 'phewiittt' hahahha...donia...donia....

Sabtu nie lak hubby ajak beraya rmh kakak sulung aku Kak Lin kt Senawang. Dia soh ajak kakak & Abg aku seme. The more the merrier. Hari tu mase Raya x sempat nk jumpe lame2 sbb kitorang dh nk balik Semenyih & diorang baru je balik dr negori mlm sblmnyer. Dh la anak2 kakak aku mmg rapat ngn hubby. Sbbnye hubby sgtla rajin melayan diorang terutamanya Ejam & Mija. Lansong x hirau ibu ayah diorang dh klu main ngn hubby. Siap mase nk balik hari tu si Mija xnk kuar dr kete hubby nk ikot balik Semenyih kekeke. Hubby ckp lepak lame sket la rmh akak aku tu nnti. Smpi sane dlm tghari ker pastu ptg ke mlm ker balik laa... Aku ok jerr. Hrpnye time tu sehat laa...x muntah2 lagi dah...Insyallah.


Popular Posts