Kuih...kuih...kuih raye...



Hari nie penin jugak. Perot pn berangin smcm smpi tepakse sapu minyak angin sket. Klu sapu minyak angin kt perot, muntah akn kurang. In fact now kire catat rekod baru sbb pkl 2.00ptg tp aku x muntah pon lagi. Ajaib gak nehh. But still rase x sedap badan la kan. Nk wat camne? Mmg mcm nielah keadaan aku seadanya sjk pegnen nih. Klu org tnya, "sihat ker"? Aku juz blh jwb "mcm nie jelah....so-so". Nak MC tp malas plk sbb klu x buat keje lansong, boring jgk. Tu yg gagah gak dg keje tuhh. Bos nk xnk kene phm la klu aku sllu hilang brg sejam dua. X len x bkn terbaring kt Surau cube menghilangkn kepeningan & angin2 yg bertapa dlm badan nih.

Esk ade majlis berbuka pose kt Balai Polis Cyberjaya. Kompeni hubby penaja bersama so kene ikot jgk. Hrpnye esk ok sket la kesehatan nih. After opis hour hubby ajak g Jusco Equine dulu katenye carik baju pegnen aku lagi. Aku folo jelah eventho dlm hati dah tertanya2 'larat ke aku nk jalan?'. Itu kite tgk jelah mcm mane esk. Hmph..blm pn sempat post update hari nie, rekod muntah dh berkecai sebentar td. Spt biase akn rase lega sket bile dh muntah. At least kire start muntah lmbt. Hrpnye xlah byk kali sgt mcm smlm & kelmarin smpi 5-6 kali muntah. Smpi lembik giler badan nehh. Aku jangka hari nie maybe 2-3 kali jelah. Insyallah. Hope 4 the best.

Wahh..mlm nie mlm ke-21. Dh smpi 10 mlm terakhir di bln Ramadhan. Nk ingatkn hubby soh pegi terawih la. Aku dh tentu2 la x larat nk buat. Maybe blh try buat sorang2 jer. Insyallah. Next week aku keje smpi hari Rabu jer. Insyallah lps berbuka pose akn bertolak balik ke kg. ku yg tercinta di Felda Linggiu, Kota Tinggi, Jhr. Kuih raya yg di order sblm nie my feberet batang buruk & biskut white almond dh pon dpt td. Beli sikit2 je kuih sbb org skrg bkn nk mkn kuih sgt klu dtg beraya.Pas nie aim beli kerepek2 lak. Dpt dlm 5-6 jenis oklah. Buat ade-ade je kate org. Klu ade member nk dtg aku suke klu masak2 sket. X kesah la eventho bihun goreng jer but at least ade mkn berat sketlah. Hrpnye time Syawal nnti kesihatan aku smkin membaek. So dptlah aku sediakan dishes yg besh sket. Insyallah, amin.

Mase balik kg. ari tue Mak ade ckp ttg nk buat kuih tahun nie. Kuih2 lame kate mak cam tempeyek ker tart nenas ker popia kerr. Mmg 4 the last few years back Mak da x buat kuih. Sbbnye anak2 dia yg ppn beli kuih je da bermcm2 jenis. Hari tu aku balik Cheras rmh kakak aku da nmpk stok kuih dlm peti ais. Aku paling suke klu kakak aku beli kek lapis Srwk yg kwn dia jual. Sedap betol. Ingat lg last year dia lupe nk bwk balik kg. Last2 balik semule Cheras after cuti raya, aku tibai la berbalang2 hahaha. Mcm2 kaler ade. Aku x suke klu yg ade rase berempah. Seb baek kakak aku x order yg jenis tu tahun nie. Buat bazir jer xde sape nk mkn nnti.

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat