Week 15


Kehh. Nak citer sket psl ape jd Jumaat lepas. Abes opis hour kuar ngn hubby memule ke Anjung Pjaya nk kuar duit tp x bejaye. Ntah nape ntah kate wang anda sdg diselenggara. Bkn aku je yg keluar ngn perasaan hampa. A few other people yg q pon mengalami naseb yg same. So ingatkn cancel la niat suci nk beli baju preggy. Tp hubby bekeras nk pegi gak eventho bkn destinasi yg di plan tp da tuka ke Warta Bangi. Dlm hati da kate mesti jem giler nih. Dh la ari jemaat, gomen servant pon da balik time tuh. Sbb stereng bkn di tgn penulis blog ini, makanya ddk senyap jelah kt sebelah driver. B4 that da ckp gak ngn hubby 'kompem jem ni bang'. Tp hubby buat2 x dgr plk but sempat bls 'abes tu awal lg nih, xkan da nk berkampung kt balai polis cyber tuh?'. Makanya aku pn diam jelah. Biar dia yg buat kptsn. Mls nk ckp byk sbb kepale pn mmg tgh senoneng. Seb baek bwk plastik sbbnye muntah je spjg jln. Busannn...

Akhirnya dlm pkl 6.00ptg smpi gak ke Warta & teros tuju ke kedai Bintang yg byk jual baju2 tuh. Alhamdulillah ade 1 section khas utk baju ibu2 mengandung. Jd rambang lak mata nk pilih fesyen & kaler ape. Di sbbkn time pegnen aku ini tersangatlah malas. Maka pilih baju yg style sarung sekaligus jer. Xyah nk pakai pants. Lgpn aku sgt rase x selesa klu rase getah kt perot yg semakin membuncit nih. Plus baju org preggy ni bkn la murah2 sgt. Baju saje yg memerlukan pants da capai 40 hengget roughly. Blm nk beli pants nyer lagi. Pilihan bijak, beli baju yg cam jubah tu jelah. Lawa2 gak aku tgk coraknya. So telah bejaye membeli 3 helai baju jenis itu & after diskaun total of RM170 leh senang ckp berabes. Semuanya ditaja oleh en.hubby tp buat mase itu sajelah. Dia soh aku bayo balik RM 100 jer. Itu pn da ckup baek kann?? hehee...

Ktorang smpi kt balai polis cyber dlm 10 minit b4 masok waktu berbuke. Kire on time gaklah. Itu pn kitorang ddk asing2. Hubby dok ngn kwn2 polis dia, aku join ngn Kak Som, seketari bos hubby & wife staff2 co. hubby+their childrens. Pas buke ala kadar ngn kuih, buah & air, semua tuju ke Surau utk Maghrib berjemaah. After that barulah makan berat. Nasi+lauk pauk kg. Yg paling melegakan adenya sup tulang. Tu je dah cukup bagi aku. Yg lain2 tu biase jer. Sempat solat Isya' jemaah same2 tp pastu hubby ajak balik. Aku pn cam da x larat je nk teruskn utk terawih. Tu pn seb baek mase Isya' aku x tumbang. Nk berdiri lame2 pn blh mengundang pitam. Bahaye sungguh. Tu psl kkdng terpaksa solat duduk jer. Ape nak buat....hmm...

As for today, dah 2 kali da muntah sblm tulisan ini di post kpd umum. Spt biase muntah air kuning yg masam & pahit tuelahh. Rase cam lemah dah badan nih. Letih sungguh bile muntah. Menghitung hari je skrg nie nk balik kg. Tak sabar sungguh rasenyer. Lg 2 hari je after today. Hari Rabu pagi ade 2nd check up kat An Nur. Kompem masok opis da nk tghari huhu. Hubby pn ajak g PKNS jap carik jubah dh alang2 g Bangi tuh. Kire baju raye aku tahun ni lahh. Hrpnye adelah yg berkenan di hati & mampu utk dibeli. Klu beli baju kurung takot pakai sekali nie jer pastu teros buat pekasam. At least beli jubah leh buat paju preggy skali kann?? hehe..

Now da blh confirm yg kandungan aku dh pn masok Trimester II. Sbbnye mggu nie da masok 15 weeks. Ntah nape rase sgt lega eventho mabuk masih lg melanda. At least risiko miscarriege kate org dh kurang bile masok fasa 2 nih. Insyallah, hope 4 the best for everything. Seronok bace progress baby. Ade artikel yg tulis time nie klu suluh lampu picit kt perot, baby dh blh ber reaksi dgn mengelak dr terkena silau eventho matanya masih terpejam rapat xleh bukak lg. Besh kann? hehe..Tgh tunggu2 bile la nk rase baby bergerak...huhu...excited & takot ^_^ Diatas aku upload gambo baby on week 15. Enjoice :)

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat