I Need To D.I.E.T.

20 weeks@5 months

Waaa..td g check up kene marah ngn Dr. Fatimah...tsk tsk...nie gara2 aku gain weight smpi 6kg lepas bln puase hari tue...pastu blood pressure pon naek smpi 142/86...gilossss. But syukur alhamdulillah baby sihat walafiat & mase tgh scan, Dr. kate baby tgh letak tangan atas dahi mcm tgh berfikir..kekeke...Mcm mommy dia jg yg tgh ligat pk mcm mane nk turunkn balik weight nih hehee. Dan hari nie sgt gembira jugak sbb dh tau jantina baby ^_^ Nak announce kt sini ker?? Nak ker?? hehehe...malas ahh..nnti dah x surprise pulak kt korang..kann??kannn?? hehehe...

Masih lg ligat kepala nie pk mcm mane nk turunkn weight & dlm masa yg same masih mengamalkn diet yg seimbang. Dr. suruh bykkn mkn buah2an & sayur2an saje bile terasa lapar. Means aku kene start masak sndiri & bwk bekal ke opis. Yupp..nie je satu2nya cara utk control pemakanan aku. Ingatkan dh bersalin je kene diet. Ini blm ape2 dh kene control makan. Padan muke aku sbb asek tibai air bergas jer raya nih. Dh tentu2 gula sgtlah byk. Blm masok rendang & masakan2 yg seangkatan dgnnye lg tuh. Yg byk menggunakan santan penyumbang kpd lemak2 tepu kt badan aku nih. Opismate aku termasoklah bos yg dgr citer aku ttg check up td semuanye bising aku gain weight smpi byk tu skali. Lagi2 bile tau BP aku naik mencanak. Arghh...mommy akn usaha yer baby utk stablekan balik berat bdn mommy nihh. Xnk pulak baby pn dpt kesan2 yg x bagus sbb mommy x jaga pemakanan. Chaiyok mommy!! :P Ceyy..tetibe berkobar kobar lak nk tunjuk kt Dr. ' I can do it!!'. Insyallah, aku akn cube demi kesihatan diri, baby & org2 disekeliling aku yg sgt2 mengambil berat bile tahu masalah aku nih. Doakan aku berjaya yer semua!!

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat