My 1st Time


Td aku kire2 hari bile aku kene pegi An Nur utk 3rd check up. Rupenye next week dh kene pegilah. Klu x silap aku on 14th that is Rabu same hari ngn kompeni joint venture ngn Cyberview buat Open House Raya kt Sports Arena. Nmpknye x keje lansong la hari tue. G check up je sllu mkn mase setengah hari. Tghari nk g Open House TNB kt Putrajaya ngn opismate. Jahat tak kitorang? Kompeni sndiri buat OH kitorang xnk pegi. Sebok nk g OH kompeni laen lak heheh. Bkn ape...dh busan da OH kt sini sbb tiap tahun pegi. Nk gak rase suasana kt tempat org lak :P Ohh..berbalik pd check up bb, aku rase cam seram je nk tgk scale weight tu naek ke angka berapa. Kompem aku consumed 4-5kg kali nie berbanding 800gram je time bln puase lps. Aku rase mlm kene kurangkn kuantiti nasi lahh. Ape2 pn kali nie nk mintak advise Dr. ttg weight aku nihh. Riso arrr..ntah2 bb kt dlm berat sikit je naek. Mommy dia plk yg lebih2 kompol spare tyre kt perot huhh. Dlm masa yg same, aku excited gak utk scan bb kali nie sbb Insyallah blh dpt tau jantina bb. Aku ngn hubby dh diskas a few names for bb boy & girl. Letih gak nk cari nama yg ade maksud baek2 & agak lain dr yg lain. Anyway paling pntng skali hrpnye bb sihat & kesihatan aku pn normal jer. Takot klu ade komplikasi yg timbul tnpa kite sedari. Nauzubillah.

Next check up means kandungan dh masok bln ke-5. Tetibe rase mcm cepatnye masa berlalu. Lg 4 bln pastu nk bersalin dah. Eventho takot bile dgr citer kwn2 yg 1st time jd ibu ttg keadaan bile bersalin, aku suke gak nk dgr citer diorang. Sbbnye pd aku at least aku blh bersedia dgn ape pn kemungkinan & tahu serba sedikit prosedur yg sllu Dr. lakukan. So xdelah time tue gak dok tercangak2 bile Dr. nk buat ape2 kann? Mintak2lah aku dpt bersalin normal jer. Amin.

Nk citer sket ttg mlm td aku bertungkus lumus ngn hubby buat kuah kacang. Sbbnye opis hubby buat pot luck hari nie. Hensem sungguh hubby pakai baju melayu wane biru turqoise hehe. Puji somi sndiri xpe heheh. 1st time aku buat kuah kacang berpandukan resipi yg aku donlod kt internet. Yg lawaknye aku blh panik bile aku lupe masukkan air after tumis semua bahan2 kisar. Pekat semacam jer pastu kaler pn x mcm kuah kacang. Teros aku panggil hubby masok dapur & bile dia bace resipi yg aku print tu dia teros detect yg aku lupe letak air. Wahahaha...patotla pekat semacam je xde kuah. Tp mmg flat btl la aku lps settled tuh. X sangke masak kuah kcg je pn blh penat cenggitu. Well..selain tu aku sempat la goreng tauhu, tempe & ikan bilis dgn hrpn nk masak sambal. Name pn anak org Jawe kann..kekeke. Tp malangnya niat suci murni aku tu terpaksa ditangguhkn mungkin ke hari esk sbb x larat sungguh mlm td. Mlm nie lak aku nk ke rmh kakak aku kt Villa Cheras sbb parents aku ade kt sane. Esk time hubby hntr kete aku tukar windscreen kt Nilai, blh la aku sambung masak heheh. Ape2 pn pagi nie aku bwk la kuah kcg & nasi impit segera utk akak2 kt opis nieh. Alhamdulillah percubaan pertama aku blh kata agak berjaya sbb ramai ckp sedap. Well....benda free x sedap pn jd sedappp :P

Opis hubby ade jemput aku & a few others menikmati juadah pot luck pagi td. Segan gak sbb big boss diorang pn ade skali. Tp klu x pegi diorang kate sombong plk kann? So pegi gaklah tebal2kn muke & sempat la aku menjamh nasi impit & rendang daging + kuih bingka sepotong. Alhamdulillah rezeki hari ini. Lunch pon diorang ajak makan situ lg sbb juadah byk lagi. Segan gak tp belasah jelah klu ade yg panggil lagi kekeke. Asal ade kawan xpelah. Nk pegi sorang2 x dapek la kann huhu.

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat