New Sandal


Sabtu, hubby hntr kete JHT nk tuko windscreen tp ade 1 doc x lengkap. So hubby balik dgn hampa. Kesian kt dia, penat je pegi tp xleh buat. Seb baek x jaoh sgt. Aku x ikot pn sbb hubby soh siapkn mknn utk lunch. Sbnrnye ade open house opismate hubby tp we decide not to go lah sbb weekend terlalu full for these past few weeks. Alasan x pegi sbb anto kete g bengkel hehe. So dptlah berehat Sabtu tu tp yg peliknye Ahad bangun pagi2 badan aku rase sakit2 & lenguh2 cam buat keje berat pulak. Adekah sbb terlalu berehat smpi jd mcm tue?? So hari Ahad yakni smlm aku kobar2 nk g open house kwn dr zaman matrix kt Batu Caves. Pastu g beraya rmh opismate kt Saujana Impian, Kajang. Alang2 da smpi situ, singgah sekejap rmh in law kt Semenyih. Pas Maghrib gerak balik ke Salak Tggi & sempat beraya rmh En.Rahman opismate ktorang Security Dept.yg 1 taman ngn ktorang. Klu x pegi nnti ckp ktorang sombong lak kan? So borak2 sejam lebih la gak. Rezeki ktorang, dptla merasa Laksa Utara. Seharian makan free jer. Save budget hehe.

Aiyohh...bile pegi rmh org, tgk cantik je dgn perabot yg lengkap, terasa jelesnye sbb rmh sndiri mcm hampeh. Tekad ckp ngn hubby weekend nie kite pegi survey dining table & set sofa. Dgn keadaan diri yg semakin bertenaga (mkn byk huhu) & mabuk pegnen yg semakin menjauh, semangat nk mencantikkn rmh sdh muncul dlm diri. Tp bln nie kitorang sgtlah sengkek sbb gaji bln lepas byk berhabis utk duit Raya, check up kt hosp.pakar (pdn muke, sape soh g private..tsk tsk), renew insurans kereta & yg akn dtg, kenduri kawen adik gue next week 25hb. Hubby pn dh bg kptsn utk car pool ngn kakak sulung gue je time kenduri belah laki. X larat ooo nk balik JB 2 kali sebulan. Kering poket kitorang bln nie..dasat sungguhh. Ini pn lusa aku nk g check up lagi dah. Duit claim dgrnye masok Jumaat nih. Mane aku nk cekau duit nihhh??? Sadisnyerrrr....Ade dgr ura2 gaji masok hari Khamis nie sbb bg chance staff yg sambut Deepavali berjoli awal. Mls nk berharap sgt..klu masuk cepat, Alhamdulillah...

Td lunch hour g Alamanda ngn hubby settlekan renew insurans. Hari Jumaat nie Insyallah dh settled seme proses & blh amek roadtax baru dah. Total pembayaran RM330.25 termasuk upah buat roadtax RM20. Lega rasa sbb NCD dh 55% coz accident free. Seb baek claim windscreen x dikire sbg eksiden hehe. Lagi 2 tahun je lg kete JHT nk abes bayo. X sabo rasanya nk menunggu saat itu. Ini blm ade anak lagi. Next year Insyallah bertambah ahli keluarga. Kompem byk belanje. Semua pn sedia maklom betapa mahalnya brg2 bb. Susu & diapers je mau cecah ratus2. Riso mmg riso tp aku yakin dgn rezeki dr Allah utk stp hamba-Nya. Tawakal jelah. Yg pnting kene pandai merancang perbelanjaan. Betol takkk??? Ptg nie pas balik keje g anto kete JHT & esk ptg balik keje dh blh amek dahh. Nmpknye terpaksalah aku drive bwk balik kete tu esk. Emm..malasnye nk drive. Lagilah dgn perot yg boncet nihh tsk tsk. But no choice maa....

Pas settle hal kt Ambank, g kedai Bata beli sandal baru. Selipar feberet Ipanema tuh dah x relevan dgn perubahan berat bdn skrg. So kenelah beli sandal jenis Comfit yg tapak tebal utk keselesaan terutamanya bile nk byk berjalan. Pilih sama2 ngn hubby & terbang RM50 dgn sekelip mata saje. Skrg RM50 dh jd mcm RM10 valuenye. Sadis. Ape2 pn perbelanjaan ini mmg perlu utk keselesaan aku. Smpi bile nk g opis pakai selipar ala2 selipar Jepun?? kekeke...Bos jeling2 pn aku buat x phm jerr hua hua...Lagi 1, aku perlu beli seluar maternity. Sbbnye seluar slack seme dh x blh pakai tsk tsk. Sedarlah diri yg peha semakin tebal. Badan aku nie jenis buah pear. Badan kecik, tp tang dr pinggul ke bwh mmg senang nk menebal. Klu gain weight, mmg part bawah yg naik dulu. Huduh sungguh tgk betis mcm di pam2 bak belon. Eventho rasa diri nie semakin tak menarik, tetap suke dgn perut yg boncet nihh...cumil lahhh hehe ^_^

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat