All About Bb


Ptg nie klu rase masih sihat spt skrg nk ajak hubby g bayo duit kete lah kt Alamanda. Pastu belilah brg2 dapur yg cam da susut je nmpk tuh. Emm..td tibe2 terpk bile nk beli brg2 baby ekk? Klu pk psl nie je tetibe cam kecut perot sbb tau betapa brg2 bb nie memerlukan ongkos yg agak tggi. Blm citer psl susu & lampin pakai buang lg. Ohh..no. Ok stop thinking. Org kate baju bb jgn beli byk2 sgt lebih2 lg yg kecit2 sbb bb cepat membesar. Tp aku cam musykil sket sbb bb sllunye aku tgk sllu tukar baju dlm sehari. Klu x cukup baju kang camne? Takkn nk balut ngn daun pisang kot? Apekah kuantiti yg dikatakan sikit & byk utk baju2 bb? Sape2 tau blh bgtau?

Nak citer sket ttg Abg & kakak ipar aku yg sllu beli brg2 yg cam 'grand' utk 1st son diorang. Aku tgk diorang beli tempat bb mandi, walker, tempat duduk utk bb makan cam kt kedai mkn & mainan2 yg 'power' tp si Emriel tu guna dlm a few months je pastu tersadai berhabuk. Benda2 tu seme mahal2 & ade jenama. Kt situ aku tgk diorang mmg agak membazir. Emm..maybe x membazir sgt la if diorang plan nk dptkn adik utk Emriel :P Boleh recycle. Tak pn ape kate sedekah kt aku jer? hehe. Anyway pd aku diorang mmg jenis sungguh2 sediakan mcm2 kemudahan utk anak diorang tuh. Xpelah, diorang mampu. Cam aku & hubby, ktorang nie lifestyle berada pd tahap sederhana maka perlulah bijak menguruskn kewangan & perbelanjaan. Lg pulak ktorang same2 x suke berhutang or gune kad krdt sbb rase cam buat semak otak. Maka cash flow perlulah dirancang dgn sebaik mungkin. Still masih rase runsing dgn perbelanjaan yg akn bertambah bile bb dlm pewot nie kuar. Takotnye nk hadapi saat2 tu.. Err..lg 1 yg memeningkn kpl. Sape nk jage bb aku sok after aku keje pas abes cuti? kwengg

Nape aku byk pk sgt hari nie nih? Bahana nescafe o kahh? OK, pk satu2 yer. Mule2 aku nk bersalin kt hosp. mane nih? An Nur ker? Klu x besalin normal & kene czer (nauzubillah) mane nk cekau duit? Tuelah..mandai2 nk checkup tempat mahal2 kan da penin. Still aku masih gerun utk ke hospital gomen walau ape pn org ckp. Aku takot. Taknak. Nahi. Never. Wo puyau. Em...bahase ape lagi leh tulis utk menunjukkn kegerunan aku nih? Tp bile pk, sedarlah diri sket. Xkan asek nk susahkn hubby jer. Aku ade jgk simpan duit sikit2 utk bersalin sok to top up if ade komplikasi which kompeni claim x dpt nk cover semua. Tp yelah...haihh entahlah. Xnk pk boleh tak? huhu

Ttg berpantang, mak dh ckp ari tu soh balik Jhr pantang kt sane jer. Senang sbb org nk urut seme dh ade. Aku cam rase ok gak tp bile pk terpaksa pisah ngn hubby, rase berat hati pulak. Kesian hubby x dpt tgk bb sllu nnti. Hishh..serba salah sungguh. Ok, otak dah tepu. Its time to say stop thinking again :P The end.

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat