Blessful Life


Smlm mase dlm kete time on the way balik rmh after keje, tetibe hubby tnya 'nak kene beli ape ekk utk brg2 bb?'. Aku rase msti ade org yg tegur dia nape x beli sikit2 dulu dr skrg nih :p So aku pn ckp la a few things yg terlintas diotak & bile dia dgr cam byk jer, teros2 soh aku buat check list hua hua. Tuelahh...ingat sikit2 ke belanje brg2 utk bb nihh?? Baru dia tau betapa sesaknya otak aku nie bile fikir psl benda2 nih huhu. So hari nie aku nk list down la a few items yg penting utk tatapan hubby terchenta. Emm..pastu dia ade tnya aku nk beli katil bb x? Aku ckp x payah sbb dr pengamatan aku melalui kakak & abg aku yg dh beranak pinak, sllunye bb akn tido sebelah ibu & ayah jer. Then hubby tnya lg. 'Tak penyek ke bb nnti kene hempap?'. Aku kate, aku x hempap punye..maybe dia jelah kott...miahaha...Bengkek je hubby aku dgr aku ckp camtu..huhu...Tetibe aku terbayang nk kene beli thermopot utk letak kt 2nd floor sbb klu bb nk minum susu msti malas nk turun dapur bwh kann? Dpt idea sbb abg aku ade beli 1 letak dlm bilik tido dia hehe.

Citer ttg brg2 bb nie, seb baek opismate aku yg ade anak 9 bln byk bg tips brg2 ape yg perlu & x perlu. Cam for newborn, pampers xyah beli yg mahal2 sbb pakai sekejap sgt. So better beli beli yg cikai2 je dlm kuantiti yg byk sbb kene sllu tukar. Dah beso sket baru beli yg ade jenama sket utk keselesaan bb. Skrg ini jelah topik yg sllu aku sembang ngn opismate aku nih. Seronok sbb byk yg kite dpt tau berdsarkn pengalaman sbnr org lain. So kite blh la amek pengajaran kann. Eee...x lame je lagi hidup aku akn totally berubah. Rase mcm cepat sgt sbb lepas kawen kire aku teros pegnen, so cam hidup berdua tu x lama sgt la. Mase aku mabok pegnen, semua sifat2 & perangai buruk terbentang luas depan hubby. Xyah tggu lame pn klu hubby nk nyesal kawen ngn aku hehehe. Bile dh ok, barulah aku jd diri aku yg normal semule. Means xdelah seterok perangai mase mabok tu kan hehe. So hubby pn msti rase lega semule & x jd nk menyesal dah hua hua.

Ape2 pn aku appreciate sgt2 kt hubby sbb sgt sabar melayan aku time aku mabok terok dulu. Buat hati makin tambah2 sayang sgt kt dia. Maklomla..kenal ngn hubby dgn rapat bkn lame sgt pon kan. Mase decide nk kawen ngn dia dulu, ade jgk yg cube timbulkn was2 dlm hati ni. Tp klu dh mmg jodoh, x kemane. Bile hati dh yakin & tetap, tempoh perkenalan bknlah ukuran samada sst perhubungan tu akn berjaya atau tak. Aku akui mase kawen dgn hubby dulu, rasa cinta & syg aku pd dia xdelah meluap2 & menggebu2 mane pong. Tp hati mmg yakin yg dia blh jd suami & ayah yg baik berdasarkn karakter spjg bbrp bulan berkawan tuh. Bile jumpe ngn parents & siblings dia, hati makin bertambah yakin. After that everything went so smooth between us. All of the engagement & wedding preparations berlansung dgn harmoni. Klu pk2 balik, cam bercinta lepas kawen pn ade kisah aku ngn hubby nihh :p Besh besh..Alhamdulillah. Bbrp bln lagi status aku akn bertukar jd ibu & hubby jd ayah. Aku cam da terbayang2 betapa sibuknya nnti kitorang melayan si kecil tuh. Cucu sulung family belah hubby & yg ke-5 family aku but cucu sulung ppn pulak :p Ppn ker?? Insyallah :)

Kkdg rase cam x pecaye je aku betul2 akn melalui fasa menjadi seorang ibu x brp lame lg sbb jd isteri pn barulah bbrp bulan. Ape2 pn aku suka dgn kehidupan mcm nie & rasa sgt hidup sgt diberkati eventho xlah sesenang mana. Duit bknlah segalanya. Ia perlu tp klu x byk pn masih blh gembira. Yg paling penting org2 disekeliling kite. Keluarga, kawan2..itu yg paling berharga :)

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat