Hubby's Headache


Ptg smlm smpi je rmh pas balik keje, dgn semangat yg berkobar2 aku terus sinsing lengan jubah hitam bersedia memulakan tugas memasak. MIL masih MC sbb sakit mata x baik lagi. So xdelah lauk yg FIL tinggalkn utk kami berdua spt hari2 yg sllunya. Nk mkn luar, hujan memanjang. Tetibe rase nk makan sardin masak kari dgn roti. Tu yg bersemangat waja teros masok dapor tuh. Disbbkn hujan yg agak lebat, hubby x blh nk main bola..yezzaaa...(ade org teman ptg2). Tepat 6.30ptg aku siap memasak sardin & tggu nasi jer kering airnya. Roti dah ade, ape lagi..teros la aku ngapp. Tgh syok2 jilat jari, hubby soh basuh tgn & tlg picitkn kpl dia sbb sakit. Pas basuh ape yg patot kt sinki, teros picit kpl hubby. Dlm hati dh doa..jgnlah hubby kene sakit kpl yg kronik tu lagi. Mandi, solat Maghrib, hubby soh picit lg. Hmm...kronik nie. Dia dh start muntah2. Aku pn memicit kpl & belakang bdn dgn penuh dedikasi smpi kuar byk angin dr mulut hubby. Dan sekejap2 dia akn muntah lagi. Sah, dh kene sakit kpl kronik. Akhirnya hubby agreed nk pegi klinik sbb dh tak tahan sgt sakit kpl & muntah2. Masa tu dh pukul 8.50pm. Aku dh takot klinik tutup pkl 9.00pm. Dgn tergesa2, capai sweater & tudung, amek seluar pjg hubby & turun bwh start kete. Aku pakai baju kelawar je ok sbb rase mcm emergency giler. Lantak la org nk ckp ape. Yg penting hubby sempat jumpe Dr. & sihat semule. Dlm otak mmg nk cepat2 smpi klinik jer. And of course terpaksalah aku yg drive kete kan. Seb baek ade JHT auto. Klu kete hubby yg manual, alamat sengguk2 la aku drive. Ntah bile nk smpi.

Alhamdulillah smpi2 depan klinik tgk buka lagi. Ade a few people inside waiting for their turn. Dan lega sgt2 sbb turn hubby pn cepat. Dr. pn agak kalut tgk hubby sgt2 x selesa & nmpk sgt tgh tahan sakit. So Dr. kate xde choice klu nk ok cepat. Terpaksalah di'jap' di punggung. Smpi2 rmh, hubby teros flat & tido depan tv. Nak naik bilik kt atas pn dh x larat katanye. Aku pn setia jelah baring sebelah dia sambil tgk CSI Miami. 9.30pm dia tido, dekat kol 11.00pm dia terbangun ckp lapar. Lega sgt bile hubby ckp dia nk mkn. Kpl pn da lega sikit katanya. After teman hubby mkn, dia mkn ubat yg Dr. bagi & tido balik. Aku cuak gak sbnrnye dgn kejadian nih. Sbbnya dgn keadaan aku skrg yg terboyot2 nih, klu jd pape mmg susah lah. Kesihatan aku pn bknnye menentu sgt. Sementelah skrg ni pagi2 mmg wajib muntah kuning semule. Syukur sgt mlm td aku ok & dptlah tlg hubby mane terdaya. Dugaan klu nk dtg mmg x mengira masa. Pagi td hubby dh ok & rasa lega sgt2. Lps2 nie ckp ngn hubby, klu jadi lagi sky kpl kronik ni, cepat2 jelah pegi klinik amek 'jap'. Xyahla nk seksa2 diri muntah smpi lembik badan bagai. Riso aku nengoknye. Sllu ckp ngn hubby. Aku sakit xpe, jgn dia sakit. Sbb dia kene jaga aku. Gelak je hubby dgr aku ckp camtu hehe.

Teori aku smlm ttg kaitan x mkn ubat & muntah kuning terbukti salah pd pagi ini. Mlm td aku mkn ubat but still pagi td muntah mencurah2 keluar smpi perit anak tekak ni hahh. Bb pon pagi2 dah main batu seremban. Time menaip nie pn dia asek kick x sudah2. Aigoo..sgt aktif la ini bb sejak 2 menjak nih. Buat hati mommy sgt hepi sbnrnyer :) Yahhooo!! td hubby call ajak makan kt Prescint 9. Dia nak belanja yey yeyy (sbb mlm td aku yg byrkn bil klinik utk dia :p). Aku plan nk ajak opismate tp sllu hubby x bagi. Nape ntahh. Asek nk berdua2an je ngn aku klu kuar lunch. Pdhal kt rmh dh hari2 hadap. Xpelah asal aku blh kuar dr memerap dlm opis nie jer. Klu ade yg nk tapau, bleh la aku belikan. Yelah..nk ajak sama dh x blh kann hehe. Well..bihun pagi td pn x abes mkn lg nih. Harus habiskn sblm kuar lunch sbb xnk membazir.

Emm..pagi td dpt komen from my long lost virtual friend. Rasenya masih ingat pd dia lg. Dia punye nick dulu kt VF ade bear..bear..gitu klu x silap aku. Klu silap hrp maafkn yer cik puan :p Dia pn tgh pregnant skrg nie and expected to be a mommy 1 month earlier than me. Sgt hepi jgk bertemu kembali di alam maya. Bleh sharing2 cerita esp. ttg motherhood nihh. Read her blogs & looks like she's more prepared in everything than I am :p Aduyaiii cepatlah masok gaji....Tak sabo nk shop brg2 bb dh nie huhu (hubby dh bg green lite after gaji masok huhu).

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat