Kerana Gambar

Sblm kawen & pegnen 1 brand brg baby pn xtau (Anakku, J&J & Pureen penah la dgr :p) . Skrg mcm2 jenis brand tau termasuklah dr luar negara. Drp baju2 bb, brg2 mainan bb, pampers, botol susu smpi la breast pump. Sebut jer brand nyer, msti aku tau. Avent, Medela, Lamaze, Bumble Bee, First Years, Tollyjoy, Pigeon, Ameda...hahh nk aku tulis lagi? Snow Bear, Spectra 3, Safety First, Lindam, Tommy Tippee, Nuby. Ok ok cukuplah tuhh kekeke. Nk tunjuk terer lak ehh :p

Ahad nie nk ke Jln Kuchai Lama beli botol susu bb, storage bottle & breast pump. Lps tu menuju ke Selayang to attend wedding (kwn hubby) & last destination ke Villa Tasik, Cheras nk tlg kakak packing brg2 nk pindah ke Gurun, Kedah. For sure letih giler. Dh la esknye kene keje. Dh nk masok 7 months pegnen ni, badan terasa lebih berat & pergerakan adlh sgt lembab. Cepat sgt rase mengah & penat. Aku akui aku bknlah rajin sgt menyapu losyen vitamin E kt perot nie utk mengelakkn stretch mark. Tp klu ingat aku mmg sapu sblm g keje & after mandi lps balik keje. Malangnya stretch mark sdh mule kelihatan di perot pd bah. bwh & tepi. Pagi td mmg nmpk sgt mase nk sapu losyen & sempat tunjuk pd hubby. Sedih je tgk parut2 tu dh menjelma walaupn pd hakikatnya aku dh jangka ianya akn timbul sbb mak aku mmg ade tanda tue. Biaselah..org kate ppn pegnen byk ikot keadaan mak kite dulu. Thats y aku amek langkah berjaga2 dgn sapu losyen spt yg disarankn oleh ramai ibu2 yg pegnen. Tp dh benda nk timbul jgk, ape blh buat?? Teros ckp ngn hubby dgn nada sedih ' sapu ke x sapu ke same jer...baek xyah sapu...' Hubby pn balas ' sapu jelah...at least usaha utk kurangkn kesan after dh bersalin sok'. Yelah..losyen pn dh ade, xde ruginya sapu. Manelah tau dah bersalin sok blh hilang. Sape tau kann?? Seb baek ade hubby yg supportive nih. Cayang Abg :p

Skrg mmg elakkn sgt2 duduk kt lantai. Sbbnye bile nk bangun sgtlah susah & pinggang pn blh jd tergeliat klu x berhati2. Sllu soh hubby tlg tarikkan baru senang nk bangun hehe. Mlm td aku godek2 gmbr2 dlm h/p & terjumpe 1 gambar yg sgt2 menggelikan hati, limpa & usus perut aku. Punyelah syok aku ketawa smpi perot rase sgt sengal & sakit. Teros kene sound ngn hubby. 'Tuelah...ketawa sungguh2 sgt. Kan dah sakit.' Masalahnye gambo tu mmg kelako giler pd aku. Gambo mak aku & anak Abg aku si Emril tgh tido terbongkang dgn gaya yg hampir sama tp dlm keadaaan songsang. Mcm anak patung beso & kecik lak aku tgk. Hahahhaa...lawak betol...like grandma like grandson :p Sapelah yg pedajal amek gambo diorang mcm nie..gune h/p aku lak tu..kekeke...

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat