Life


Lately aku asyik terfikir betapa membosankan sungguh kehidupan di dunia nie. Lebih2 lagi bile masa berlalu dgn sgt pantas. Sekejap je dh weekend balik, pastu weekdays semule. Pusing2 kt situ jugak. Smpi aku xto dh nk buat ape spy x rase busan. Eventho aku dh mempelbagaikn rutin, still rasa busan tu menjengah sesekali. Bile ckp ngn hubby, dia pn akuinya jgk. Bkn busan dgn psngn, tp dgn life cycle tuh. Then aku dpt idea, ckp ngn hubby maybe life won't seems so meaningless bile dh ade bb sok. Dia ckp, mungkin lah. Sbb kite sntiasa bz nk menjaga bb & seronok dgn perkembangan & pembesaran dia. So skrg nie aku menanti hari demi hari anxiously for the bb in my womb to come out & meet us. I know life will be so hectic after having this child. Dan aku pn x pasti if aku blh jd mommy yg baik nti. Sllu ngn bdk2 bkn reti nk layan sgt pn. Anak sndiri sok pn x sure lg mcm mane. Beshnya klu mak tinggal dekat2 sini. Blh tlg jenguk2 aku sllu. MIL masih bekerja, so payah juga. Msti kekok gile nk handle bb nnti. Hrpnye hubby lebih ok drp aku hehee...(nmpk gaye mcm tuelah :p)

Mase single dulu, smpi rase nk muntah ijo dgn life cycle. Dh kawen, baru nk masok setengah tahun, dh rase busan jg skali skala. Syukurlah aku cepat pregnant. Klu tak, maybe muntah purple jgk kot haha. Klu da ade bb sok masih ade rase busan cenggane?? Hmm..xto nk ckp ape dh kan klu itu mcm kalu. Maybe ade wire shot dlm otak aku kot hehe. Bile pk2 balik, x baik sbnrnye ckp hidup nie bosan kan? Mcm dh puas hidup & mengundang mati pulak. Amalan utk dunia akhirat sok da cukup ke?? Haha...terkulat2 lak nk jwb. Semua manusia yg hidup takot mati. Tp kehidupan slps mati itu lebih menggerunkn sbnrnyer. Bile bace ttg dunia akhirat yg selama2nya, gentar di hati tu tetap ade. Tp ntah bile nk tambah amalan ntah. Asek berada di takuk yg lame jer. Org lain maju ke depan, aku dok statik jer. Patotlah busan..cehhhh (sndiri x ingat rupenyer...hampesss)

27 tahun hidup kt dunie. Masa sek. rendah & menengah sdh pn berlalu. Masuk matrix, sgt2 hepi & enjoy my life to the fullest. Masok UPM, life so-so saje. Dpt degree, keje...pon so-so saje. Coupling...hmm sgt2 membosankan. Kahwin...besh sbb rasa hidup sgt berkat. Now its time for me to have my own children. Hrpnye life will be more meaningful. Insyallah, amin. Mase aku tumpukan life utk mendalami ilmu agama last year for a few months, hidup mmg terasa sgt2 bermakna. Pandangan aku terhdp kehidupan dunia sgt berlainan masa tue. Byk sgt yg aku nmpk ttg kehidupan manusia yg terlalu di sia-siakan. Mcm telah dibukakan akn mata ke-3 or ade 6th sense lah kate org kunun2nye huhu. Tp susah la nk maintain buat amal ibadat nih. Lagi2 tang solat sunat & dlm keadaan aku skrg yg boyot nih. Pergerakan fizikal mmg terbatas sgt2. Hrpnye da pas bersalin sok aku dpt continue balik buat semua tue. Plus puasa sunat yg dh lame x buat. Hmm...ape nk jadilah aku nie.....

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat