Mcm2 Cerita...

Dah 2 hari pagi2 indah aku disulami dgn muntah kuning mcm mase kene morning sickness dulu. Dan sdh 2 mlm bb sgt aktif sms aku sdg tido2 kucen spt mengajak mommy turut sama bermain batu seremban (saje nk tulis permainan selain bola :p). Dan lapo mmg tahap cipan time tgh besh2 tido tuh. Tp x kuasa aku nk gagah diri turun ke bwh semata2 melayan perot yg berkeroncong tue. Tido tu lebih perlu sbb aku perlu bangun seawal yg mungkin utk buat bekpes for my beloved hubby. Dan sbnrnye sdh 2 mlm aku skip mkn Obimin Pluz & Kalsium yg Dr. bekalkn. So aku assumed maybe sbb bb x dpt zat2 yg diperlukan (selain dr mknn, blh dpt dr pil2 jg) maka aku pn muntah kuning. So mlm nie Insyallah aku akn mkn ubat & if aku x muntah esk paginya, betullah teori aku nih. Bb sgt2 aktif & aku dpt rasakan dia sgt2 sdg nk membesar bagai johan. Zat2 aku byk yg bb tarik makanya badan aku jd lesu apetah lg tido pn semakin tak lena. Bile dpt lena, mimpi yg bkn2 pulak. Jeles btl bile tgk hubby nyenyak tido berselimut mimpi yg indah2. Aku pulak, eventho tido seawal pkl 10pm, pagi2 mata bile bangun cam panda jgk..huhhh..

Sabtu nie hubby ajak balik rmh in law kt Semenyih. Mmg dh lame pn x balik sane. Raya Haji next Friday pn akn balik kesane jer. Ahh..msti kene kutuk ngn sedara mara hubby nihh ttg bdn yg semakin mengembang. Kene nipiskn telinga jelah kt sane sok. Nntila pas bersalin sok aku kurus balik...(menulis dgn penuh keazaman :p). Nak kene ingat balik nie camne aku diet time turun 17 kg pertengahan tahun lepas heheh (cam bangga pulak tulis angka tu :p). Tp aku rase pas bersalin, x semudah waktu single utk turun berat bdn nih. Maybe mengambil masa yg lebih panjang sikitlah. Mungkin spjg tahun 2010 aku kene sentiasa berdiet utk dpt balik berat ideal which is under 64kg. Yg penting usaha. Insyallah :) Nk sntiasa jd mommy yg 'hot'...wawawa...berangan la labuuu....huhu...

Hari nie bos gue da masok opis. X baek sgt pn lg sakit belakang dia tue tp dh boring dok rmh katenyer. So hari2 slps ini akn kembali menjadi normal. Buhsan. Ohh..mlm td sembang2 ngn hubby & terbuka cerita psl Kak Eja Technical Dept. dh lame x nmpk. Dpt tau dr colleague dia, cuti seminggu. Ntah nape aku tetap x puas hati bile tau ttg tu tp accept jelah sbb mmg xtau ape2. Tetibe hubby bukak citer dia g bekpes ngn Ahmad S from Technical Dept. & mamat tu bgtau yg Kak Eja cam 'meroyan'. Aku cam terkejot la nk meroyan ape bende nyer pulak. Sllu timing solat dia same ngn aku. So sometimes sembang2 gak ngn K.Eja ttg baby etc. Tgk dia tersangatlah normal mcm biase. K.Eja nie jenis org yg sgt aktif. Nmpk after dia habis pantang after bersalin 2nd child, dia sihat & normal spt sllu. Tetibe dgr berita dia meroyan, cam pelik giler. Lgpn dia dh habis pantang dlm sebulan lebih jgk dah. Pastu Ahmad S citer lg yg Mr.Heng HOD Technical siap soh K.Eja g jumpe phsychiatrist. Means cam ade effect kt keje jgk la tue kan. Dasat jgk berita yg aku dpt dr hubby nih. Tp aku tau diorang esp.from Tech Dept. try to cover the story la sbb xnk after K.Eja da sihat sok, org pandang slack pulak kt dia kan. Ckp dia dh ting tong ke hape ker. Ape2 pn aku pn xnk la citer kt sape2 psl benda nie sbb cam pnc sket. Maybe blh tnya Siti ker if dia ade dgr berita ttg nie & asked her not to tell anyone if she didnt know anything. Hnya org2 yg blh dipercayai je blh ditanya. Jgn smpi ke telinga pantry manager a.k.a our tea lady si Letchumi tu suda...kekeke..

Pastu citer hot ttg opismate hubby si Wawa yg dgr citernye dh divorce dgn his 1st wife. Huhh..citer ttg mamat nie lagi la mcm2. Dia kawen ngn 2nd wife nie senyap2 je and after 2 years+ baru 1st wife dpt tau. Dgn 1st wife dh ade 3 anak. Ngn yg 2nd nie dgr citer hari tu dah pegnen tp gugur. And 2nd wife nie kire bespren mase belajar dulu dgn 1st wife. Hishhh..mmg pening la kisah si Wawa nie. Hubby ckp dia mls nk amek tau byk sgt. Dgr org citer jer mls nk tnya lebih2. Aku ckp ngn hubby, ini bkn psl kite nak mengata ttg org, tp benda2 mcm nie kite leh amek iktibar & sempadan. Hukum karma, buat baik bls baik & sebaliknya. So klu nk buat ape2, make sure jgn smpi ade org yg rase dirinya teraniaya. Sometimes kite x dibalas kesan dr perbuatan kite tu scr direct but in a different way yg akhirnya one day kite akn realize sndiri. Klu cerita psl org lain, mmg takkan habis. Skali skala aku kongsikan dlm blog nie utk kite sama2 amek yg baik drp cerita2 tue. Hrpnye yg x baik2 tu x berlaku pd kite. Insyallah, amin.

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat