My 4th Check Up

Bb at 24weeks@6 months ^_^

Alhamdulillah selamat dah my 4th check up at An Nur. Biase jer check up td juz Dr. Fatimah tetibe mention perot aku nmpk kecik sungguh eventho da masok week 24@6 months. Biler aku baring dia kate lagi x nmpk hehee. But alhamdulillah pembesaran bb adlh normal, air ketuban ok, uri pon ok jugak. Berat bb dah 826 gram. Tak lame lagi dah nak 1kg lah tue ^_^ Mase scan bb dlm keadaan facing down & nmpk mcm tgh nyenyak tido. Dr. buat ukur lilit pd tulang peha, badan & kepala bb & everything seems normal. Ohh..berat aku naik 1.6kg saje kali nie. Dr. kate normal la sbb max berat normal utk pegnen woman to gain is from 1-2 kg monthly. BP pon dah ok td 120/78. Lega sungguh rasanye :) Anyway for the next check up, 1 week b4 tue kene pegi buat ujian kencing manis means kene minum air gula sbb aku ade history family (mak gue) yg ade penyakit tuh. Hoho..akhirnya aku kene buat jugak test nih. Ingatkn org yg check up kt GH je yg kene heheh :p Pastu ttg kelas antenatal free utk mrk2 yg check up kt An Nur, Dr. Fatimah suggest kitorang pergi yg bln Jan 2010. Insyallah klu xde aral, akan pegi ngn hubby sbb kelas tu mmg utk couple xleh sorang2 je pegi. Ubat Dr. bagi Obimin Plus & Kalsium. Malasnye nk makan huhu...

Ohh..hubby kene sakit mata lah pagi td. Tp dia gamble je g opis hari nie. Plan nk ke klinik mlm nie sbb blh mintak MC for 2 days which means lamelah dia rehat kt rmh jer. Aku mcm dah tension la sbb kene keje kan. Tp aku ingat nk mintak MC same gaklah mcm hubby sbb aku rase kemungkinan aku nk kene sgt besar. Sbnrnye parents hubby yg kene dulu sakit mata nih. MIL pon dah MC hari nie ngn esk. Eventho kitorang x berjumpe kt rmh Salak tu, still hubby terjangkit jgk. Kuat sungguh kuman mata nih kan. Berkongsi rumah eventho x berjumpe pn blh kene ish ish. Hrpnye aku dpt MC gak cam hubby. Xnak ahh g keje sorang2 nk kene drive. Malas sungguh rasenya hehe. Adekah aku menghrp utk sakit mata jgk? Taknak lah. Tp aku nk MC jer hehe :p Ape punye manusia la kann...kekeke....Skali skala bkn sllu. Niat aku baek xnk opismate yg lain kene jangkitan. Maklomler aku kn berisiko tggi skrg nie nk kene sakit mata tuhhh..kann??kann?? Ape2lah labu.... :p

Td mak aku call mase tgh tggu turn kt An Nur. Dia juz nk inform yg kakak aku yg 2nd K.Ya kene masok wad dh 2 hari sbb paru2 berair. Tp mak kate x serius sgt la juz kene pantau jer keadaan dia tu. Dia masok Prince Court Medical Center, KL. Hosp. panel staf Petronas. Besh oo masok situ sbb mcm ddk kt hotel kekeke. Anak Abg aku si Emriel lahir kt situ gakla. Dh ler SIL aku kene c-zer. Masakkk nk bayo bil smpi RM5k+ wawawa....Tak mampu den nk beranak kt sane huhu...Bile aku nk jd staf Petronas nih?? miahaha... Ape2 pn aku hrp kakak aku xde pape & moge dgn kemudahan yg tip top kt hosp. tue, dia akn lebih cepat sembuh. Amin. Mak cam nk ajak aku dtg Villa Cheras tp bile dgr aku ckp hubby kene sakit mata, teros x bagi dtg. Cettt!

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat