Nama BB & Brg2

For a past few weeks sometimes ade masa terluang kt opis, aku search jugak nama2 bb for our little junior nih. Hubby nak nama yg ade 2 suku kata & aku berkenan dgn 1 nama nih tp nk cari partner dia punyelah susah. Then aku teringat ttg nama yg jiran cekgu kakak aku dulu bg pd anak dia yg pd aku sgt simple yet sedap telinga mendengar. Maksudnya pn baik but diguna pakai utk bb boy. Tp bile aku pk2 balik, nama nie cam universal gak sbnrnye means blh dipakai utk bb girl or boy. Cume aku perlu kreatif menambah sedikit nama lain spy nmpk ciri2 boy or girl tuh. Tp bile dh tambah, jadi 3 suku kata pulak. Hubby kate pjg sgt. Hehhh..nk pecah otak aku pk camne nk buat jd 2 suku kate jgk. Akhirnya atas kerja keras otak aku yg bijak laksana nih :p dpt jgk aku jdkn nama yg aku suke nie jd 2 suku kata shj tanpa merosakkan makna asalnya. Still aku prefer nama yg 3 suku kata nie sbb maksudnya lebih mendalam & hubby pn cam nk mengalah jgk sbnrnye hehe. Aku dpt idea nama ni mase aku tgh tgk siaran Astro Oasis time zikir2 after solat. So rase cam berkat je nama nih & hrpnye bb sok dpt jd hamba Allah yg sejati. Stp kali try cari nama lain, msti akhirnya akn berbalik hati nie pd nama tu jgk. Aku percaya Allah dh tetapkn di Luh Mahfuz akn nama anak nie kelak, maka aku akn ikut kata hati bile bb dh lahir sok krn pastinya nama itulah yg terbaik utknya. Insyallah.

Nk masuk bulan ke-6 aku pegnen, dh start riso ttg brg2 bb yg satu hape pn aku x beli lg. Ade yg kate masih terlalu awal & ada lak yg kate dh blh beli sikit2 so xdelah terasa sgt duit kuar byk sgt dh last2 minit nnti. Ape2 pn sbg langkah awal, aku tgk brg2 bb scr online jelah dulu. Tgk mane brg2 yg mmg perlu sbb klu blh xnak beli benda2 yg rase cam membazir. Kene buat pembelian yg bijak nih. Yg aku noticed, atr brg2 wajib of course botol susu & botol2 utk simpan susu sbg bekalan bb after aku start naik keje balik. Pastu alat utk pam susu yg aku masih musykil nk beli yg manual ke elektrik. Hubby kate yg elektrik cam mahal sgt tp pd aku lebih jimat masa & praktikal (utk diguna di opis). Lgpn klu pk nk pakai sekali, mmg la cam mahal. Tp utk anak2 seterusnya (Insyallah) kan blh recycle balik. Betol takk? Tp td bace forum ttg brg2 bb & ade ramai tulis BP Avent Manual sgt bagos. Ishh..penin dah den. Nti2 arr pk :p

Aduyaii..hari nie bdn letih & mengantuk smcm jer. Smlm pas g bayo duit kete & shopping brg2 dapur, balik rmh nk masak tomyam ayam. Pas abes solat Maghrib tgk2 hubby tgh kupas bwg & potong sayur2, teros jd malas :p Tetibe kaki pn krem & lenguh2 maybe sbb jln byk kot. Lagilah jd malas. Pas potong2 ayam, teros soh hubby settlekan semua miahaha. Alah...bkn susah pn tinggal masok bahan2 & kiub jer pn hehe. Hasilnye pagi nie dua2 tapau tomyam ayam. Nk celur bihun tp hubby xnak pulak. So kire kitorang ratah jelah. Menu lunch aku pn jdlah roti wholemeal cicah tomyam ayam huhu. Alhamdulillah kenyang. Masih lg takot nk minum produk tenusu. Maka nescafe o masih menjd pilihan buat hari ke-2 ini. Ok la. At least dpt gak tahan mengantok. Hari nie nk teros balik rmh & rest puas2. Hubby keciwa smlm x dpt main bola. Hari nie msti dia balas dendam main lame2..huhh

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat