Raye Haji


Haihh..ntah ape kene ngn aircond kt main area nih x leh switch on pulak. Dh ler hari nie matahari memancar2, bleh plak dia buat hal. Cepatlah maintenance hotel dtg betolkn. X sggup aku nk berpanas kt dpn nih. Udah ler pegnen woman nie panas badan dia laen mcm sket. Sabo..sabo. Ini baru sikit ujian aku utk hari nie. Sabar itu separuh dr iman. Ini baru panas kt dunia, kt akhirat sok lagi lah kann. Ceyyy...khutbah kt diri sndiri dlm hati dok membebel jgk kekeke...Seb baek td dh bekpes, so bile perot kenyang, hati pn agak tenang. Skrg hari2 msti nk pekene nescafe 0 separuh cawan gergasi aku tuhh. Gula aku hadkn cuma sesudu saje. Ok tak ehh? Milo sejak akhir2 nie mmg x lalu dh. Same with tea. Dulu mase x pegnen, nk minum air bergula sehari pn blh kira je dlm setahun. Skrg dh jd habit pulak. Klu x pekene, mata cam layu jerr. Ape2 pn aku hrp xde ape2 effect -ve pd bb. Ade bace artikel, katanya ok jer sekali dlm sehari. So hopefully artikel tu x menipu.

Esok last day of work for this week. Esk jgk abes keje teros balik rmh in law kt Semenyih. F & MIL ckp ade org Surau dtg bertakbir mlmnye. Pengalaman baru bg aku nmpknye nih. Kt Felda aku xde pn buat xtvt camtue. First time sambut Raya Haji dgn in law. Sblm2 nie klu raya jatoh hari yg x sambung ngn weekend, sllunye lepak rmh je ngn kakak aku kt Villa Cheras tu. Raya Haji disambut biasa2 je dlm family aku. Juz ade masak special sket la plus sup tulang lembu yg sgt2 oommphh bile di mkn dgn sambal kicap..berpeluh aku menghirup kuah sup itu mcm kalu hehe. Kt rmh in law nie xto nk expect mcm mane. Kate hubby biasa2 je tp xtolah 'biasa2' dia tu mcm mane kan hehe. Sabtu g test air gula+shopping brg bb. Ahad, g Sg. Buloh sbb P.Long buat korban. Huishh..agak ketat schedule mggu nie. Kompem kepenatan..perghh..Ntah nape tibe2 cam sedih lak x balik Jhr. Pdhal sblm nie x balik ok jer. Emosional lak tetibe...cetttt

Hari nie bos mkn kt Xing Zhu, CVL. K.Niza ajak kuar mkn tapau kt SME. Ok jer tp mcm mls nk mkn nasi sbnrnye. Takkn nk mkn laksa lagi kott. Hmm..tgklah nti ape yg ade. Ishh..xto nk tulis ape dahh...cau cin cau la yer...hehe


Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat