Shocked News!


Siyes aku skrg mmg phobia nk mkn nasi. Pagi td buat nasi goreng ats permintaan hubby. Pastu dia nk telur goreng mata. Aku ingat belen nasi mlm td ciput jer. Skali tgk cam byk la pulak kan. Pas letak kt bekas bekal hubby byk2, still ade belen pulak. Nak xnk aku tepakse tapau la jgk. Dlm hati mmg da bajet bagi opismate jelah nnti. Or....maybe nasi yg aku masak blh masok kot? Lg satu aku x kesah sgt nk bg org sbb aku dh ade bekal lain. Ya..tak lain x bukan, roti. Roti putih bkn wholemeal (kerek xnk mkn w/m sbb x shedap :p). Plus aku bejaye masak kari daging sbg bahan pencicah (tu psl kerek je ngn n.goreng :p). Ohh..tp aku sdh try ok dgn mencicip sesudu n.goreng tu pas smpi opis. Still selera x terbukak lansung. Makanya, nmpk saje K.Nita, teros offer kt dia. K.Ruby pn sempat merasa bbrp sudu. Spt biase dpt pujian yg sdh dijangka (cehhh..perasan makin pandai masak). Bile mkn je roti putih cicah kari daging, smpi 4 keping roti aku balun..miahahaha...(kunun selera mkn da menurun..kuikui). Masih ade berbaki, maka lunch pn rasenye mkn ini jelah. Save budget plus sbnrnye handbag tertinggal kt rmh sbb excited bwk bekal byk g opis ^_^

Bile kurang mkn, perot jd lebih selesa. Juz sometimes kelaparan tahap maxima melanda scr tiba2 mcm ptg smlm pas balik keje. Maklomler lunch cume mkn laksa penang yg ciput tuh (ciput bg ibu mengandung cam aku :p). Ohh..tetibe aku teringat 1 citer hot ttg opismate aku Siti@Mak ET@SitiKus. Aku ade mention a few times dlm blog aku nie ttg dia b4 this (klu ade yg ingat laa..). Sblm nie mention nama dia scr x lansung je tp kali nie aku nk citer btl2 ttg kisah dia scr lansung. Ekceli dia nie sebaya je ngn aku. Tarikh dia kawen pn dekat2 ngn aku juz dia awal setahun laa. Sama2 kawen bln 5 (dia 2008, aku 2009) & sama2 bunting pelamin :p Means if aku due awal sket dr EDD iaitu bln 2 tahun depan, anak lelaki dia pn genap umur setahun. Citer hotnya adlh sbnrnye skrg nie dia dh pegnen lagi. Hot tak? Hot takk? Klu x silapnye smlm dia ckp dh 4 bln means lebih kurang 2 bln je beza ngn aku. Semua org kt opis ingat kt dept.aku nie juz aku & Mages je yg pegnen, pdhal sbnrnye skrg nie ade 3. Masalahnye skrg, Mages & Siti nie dua2 dr Account Section. Means Siti akn bersalin dulu & dlm sbln lps tu Mages pulak. Kompem bos aku mengamok bile tau ttg nie. Sape nk buat payment kt supplier nnti?? Nk hrp Azmi, lelaki phm2 jelah kann. Dia pn ade keje dia sndiri. Then nk soh Manager Account buat payment kerr?

Aku mmg terkejot bile tau ttg berita nie. Plus msti ramai yg kecoh bile perot Siti dh x blh disembunyikn lg. Nti kate mcm2 la...cepat sgtlah..keje nk beranak jelah..apelah.... Biaselah mulut manusia kan. Siti pn akui dia tersilap percaturan tp benda pn dh jd, nk wat camne kann? Rezeki Allah dh bagi, terima jelah. Cuma pd aku kisah Siti nie jd pengajaran yg sgt bergune utk aku. Smlm share citer ngn hubby & kitorang pn bertukar2 pendapat. Klu blh jgnlah aku & hubby jd cam kes Siti nih sbb mcm kesian sgt kt bb yg 1st nih. X sempat nk dpt perhatian yg sepenuhnya, dh ade saingan pulak. Dlm Islam pn klu x silap aku dianjurkn utk menjarakkn kelahiran anak2 sekurang2nya 2 tahun. So pd aku stp ape yg Islam anjurkan, pasti itulah yg terbaik krn disebaliknya pasti byk hikmah yg tersembunyi. Ape2 pn dlm kes Siti nie, sokongan suami jg sgt2 diperlukan. Alhamdulillah hubby Siti sgt2 supportive dgn keadaan Siti skrg. Thats y dia lebih kuat menerima keadaan dirinya skrg eventho pd awal2 tu dia agak stress. Aku doakan yg terbaik utk Siti & moga dia terus tabah mengharungi cabaran2 yg mendatang. Amin.

p/s: siblings aku K.Ya & A.Eddy je yg beza umo setahun :p

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat