Ada Org Lebih Susah

Atr pkr2 yg menguji kesabaran aku skrg ialah:

1) Utk mengeluarkan bb dlm perot nih & kiss dia puas2. Hopefully pipi chubby cam mommy gak :p

2) Utk kembali ke berat bdn ideal. Klu blh nk lg slim dr mase kawen hari tue.*berangan la labuu*

3) Utk membeli perabot rmh yg tertangguh after dpt tau aku pegnen. *hubby, jomla g survey lg*

Skrg nie hubs sllu ejek aku soh jd The Biggest Loser after bersalin sok. Buat masa nie mmg semangat kobar2 nk kembali slim. Xtolah after bersalin sok laen pulak jadinye kann hehe. Skrg nie makan mmg melantak tahap cipan. Lg2 bile pk proses confinement yg agak pjg tuh. Plus after that nk diet lg. Pendek kate tahun 2010 adlh tahun Mrs Teppei berdiet dgn sepenuh jiwa & raga. Aku jg ade misi yg ingin disampaikn kpd 1 of my opismate yg skrg nie masih lg di tahap 'obese'. If aku blh dptkn balik figure yg slim after bersalin, msti dia pn blh buat benda yg sama. Manelah tau aku dpt menaikkn semangat dia utk mendpt bentuk bdn yg ideal plus utk kesihatan in future. Suci tak niat murni aku nihh? kekeke...

Ejekan terbaru hubs utk aku adlh 'Cik Kura-kura'. Ini semua gara2 aku buat 1 aksi spontan yg menggelikan hati hubs on last weekend. Siap ckp mcm kura2 buat reverse. Cissss. Tp mmg kitorang gelak guling2 after hubs tegur tue. Bygkanlah dgn perot yg memboyot nihh..Ekceli aku dh pernah buat aksi tue sejak blm kawen lagi. Tp xde sape pn penah tegur. Smpi dh pegnen pn masih buat, so mcm lawak la kannn hehe.

Sejak masok 3rd Trimester nih, hubby semakin bertambah caring dgn keadaan aku. Stp ape yg aku keluhkn, msti mndpt respon yg sepantas kilat. Maybe dia takot dh akhir2 pegnen nie akn timbul komplikasi yg lebih serius. Dr. Fatimah pn ade inform on last check up ttg pregnancy di akhir2 waktu mcm2 masalah blh timbul. Cth cam bb songsang or air ketuban leaking. *nauzubillah*. Plus hubs maybe timbul rasa kesian bile tgk aku dgn susah payah membawa perot ke hulu ke hilir. Tgk je pn dh nmpk seksa gaknye hehe.

Syukur sgt dpt suami yg prihatin & sgt2 memahami dgn keadaan aku skrg. Lebih2 lg bile opismate yg jgk tgh pegnen lewat 3 bln dr aku sllu mengeluh ttg suami dia yg sgt kurang prihatin dgn keadaan dia skrg. Siap ckp bini dia saje berlakon tak larat sejak pegnen. Blh tak mcm tue? Klu aku kt tempat opismate tuelah..mmg mkn hati la sorang2. Dh la kite nie mengandungkn anak dia, blh plk tuduh kite saje buat2 sakit.

Bile dgr cerita2 mcm nie, aku jd insaf & lebih bersyukur dgn apa yg aku ada skrg. Bkn saja suami, malah dlm byk pkr lain. Bile aku rasa susah & bersedih, aku terfikir ttg org yg berkali ganda lebih susah & sedih drp aku. Bile rasa diri nie serba kekurangan dr segi harta benda, at least aku ade jgk kereta yg akn jd hakmilik penuh x brp lame je lg. Ade org, anak dh 3 pn cuma mampu pakai motor je ke hulu ke hilir. Bile rasa sakit hati sbb gaji kecik, at least aku mampu buat saving tiap bln kt Tabung Haji, bayar PTPTN on schedule & byr insurans perlindungan diri stp bln. Ade org, gaji besor tp hutang keliling pinggang.

Betullah kata org, klu kite rasa diri kite susah, pasti ade org yg lebih susah dr kite sbnrnya kt luar tue. Klu kite sntiasa beringat dgn kata2 nie, Insyallah kite akn sllu rase bersyukur dgn apa yg kita miliki skrg. Insyallah, amin :)

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat