Baby Stuffs & Sale


Ramai ibu2 sedia ada yg berkata ' bile beli baju bb, jgn beli size newborn byk2 sbb bb cepat besar '. Maka aku pn berkatalah yg sedemikian pd hubby dan hubby membalas ' tp cam kesian pulak klu bb kecik lagi kite pakaikn baju besar or x padan dgn dia'. Dan aku pn berfikir, ade betulnya kata2 hubby tuh. Then mcm mane? Sudahnya aku beli jgklah baju utk newborn dlm 2 psng, 0-6 months sepsng & 2 psng lg 6-12 months. Rasenye ok la tue kan? Means tinggal 5 psng baju lg utk dibeli & tgklah nnti size ape plk yg tgn aku tercapai :p FIL soh beli baju jenis singlet & lobang2 plk utk bb utk dipakai time cuaca panas. Orait boss.... heheh. Emm..ade lg 1 cerita ttg pampers newborn bb. Mrk2 berkata ' bb newborn sgt kerap membuang air kecil & besar. maka guna lampin kain lebih jimat'. Err....walau ape pn kate mrk, bab nie aku susah sket nk ikot. Tak bermakna aku byk duit nk beli pampers byk2. Tp disbbkn kami nie suami isteri bekerja, maka masa yg terluang sgtlah terhad. Rajin ke nk basoh lampin bb byk2 hari2? Makanya aku improvised sket nasehat tu dgn membeli pampers yg murahan saje. Bknlah yg brjenama spt Mami Poko or Drypers yg blh buat kopak duit mak & bpknye if sehari 5 kali kene tukar :p

Ishh..giler lah skrg brg2 bb byk sale. Aku rase kan, bg bakal2 ibu tahun 2010 dh blh je membeli sikit2 brg bb terutamanya bg brg2 yg perlukan kos tinggi cam breast pump, stroller or baby cot. Aku dh aim 2 tempat nk kene pegi tgk. Mybbstore kt Jln Kuchai Lama start from 27 Nov-3 Jan 2010 & Croc Warehouse Sale on 11-13 Dec 2009 kt The Mines. Ade lagi bbrp tempat lg cam Metrojaya Warehouse Sale kt Stadium Melawati Shah Alam 2-6 Dec 2009 & Babyland kt The Summit USJ 26 Nov-27 Dec 2009. Huishh...xkan la semua aku nk pegi kan?? So hrpnye 2 tempat yg aku aim tu je dh berjaya memastikan at least 80-90% bb stuffs berada dlm simpanan sndiri. Huhu..bkn main beriya aku nih cam duit berkepuk2 lak dlm bank. Berangan la labuu selagi buleh...x kene bayo pongg....:p

Hari nie aku sgt gumbira sbb Incik IT dtg & offer aku nk access FB tak? Tp dia ckp jgn citer ngn org laen...rahsia sulit. Aku teros lompat2 kate 'naaakkkk'...So ape lagi...teros godeh FB yg dh bbrp bln x berjenguk. Hampir2 bersawang dh aku tgk kakaka...So td chat kejap ngn kwn matrix lame En. Syuhairi. Rupenye wife dia pn tgh pegnen gak kurang sebulan dr aku. Sronotnye dpt sembang ngn kwn2 lame...kawan yg baek2 jelah yerrr...aku ade kwn jahat2 ker??? emm...xde kott hehe. Ape2 pn aku nk bitau if blog nie ade sedikit terabai, hrp dimaafkn la yer. Maybe sbb excited sgt godeh FB smpi terlupe kewujudan blog yg byk berjasa nih hehe. Hrpnye xlah smpi ke tahap itu yerr...K la...da nk lunch hour pn. Adios for now...

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat