Best Friends


Td aku hangin jap sbb gula kt opis da xde. Walhal smlm aku da ckp ngn Lecemi gula kt PMD da abes. Pastu g staff room pn x nmpk lansong balang gula. Hangin lagi. Mata da nk terkatop nih. Last2 aku bancuh gak nescafe o tanpa gula. Tup tup Mak Siti masok opis bwk sebungkus gula dr depan. Alhamdulillah. Teros isi dlm balang & letak sesudu dlm mug gergasi guwe ^_^ Haihh..klu stp pagi x pekene, mcm x sah dh idop nih. Kecuali kt rmh, aku ok plk klu x minum. Kt opis nie je yg jd ketagih sket. Tetibe aku teringat, aku nie asek menom nescafe jer...sok2 bb kuar kaler gelap pulak..kui kui...Sia2 je minum soya berkotak2 tu kann kekeke. Takpelah...aku terima semua ketentuan Allah dgn hati yg penuh redha. Insyallah :)

Semenjak 2 menjak 3 menjak nie, serasa perot semakin hari semakin membesar bagai johan. Next week on my 5th check up with Dr. Fatimah, if dia kate perot aku masih kecik, aku xtola nk ckp ape dh hehe. Hari2 aku ckp ngn hubby 'Abg, tgklah perot org dh beso nihh....' & stp kali tu jugak hubby menjawab 'Iyerr...kan hari2 Abg tgk perot Syg tu, mmg dh beso....' kekeke...pastu aku sengih2 jelah kann :p Suke betol sakat hubby. Kkdg saje je ckp 'Abg da x syg org dahh..mentang2 la org da gemok....'. Then hubby msti jwb ' Entah ape ntah Syg nie ckp mcm tue...mstilah Abg syg jer sllu'. Takpon aku ckp camnie ' Abg syg bb ke syg org????'. Jwpn hubby 'mestilah sayang dua2...mcm mane plk nk syg 1 ajerr???'. Inilah ayat2 soalan & jwpn yg sllu di ulang2 tanpa jemu ^_^ Yer yer..aku tau, terlebih mengade2 aku nihh...huhu :p Paling kelako skrg nie bile peluk hubby, msti sangkut kt perot nih. Geli hati jadinyer hehehe. Besh sbnrnye pegnen nih. Aku mmg suke perot aku beso mcm nie hehe. Yg jd x suke bile simptom2 -ve terjadi cam mabuk pegnen, bdn cepat letih etc. Tp klu rase sihat dgn perot memboyot mcm nie, guwe lansong x kesah ^_^

Yuhhuu...mata sdh terang slps pekene nescafe o. Barulah ade semangat nk tulis blog. Cam salah etika je aku tulis camnie. Patotnye semangat nk buat keje...miahaha... Kejap layan blog, kejap layan FB. Tak menang tangan aku lately :P Bos plk asek kuar masok bilik dia jer. Rimas sungguh aku. Klu ade ape2, ckp jelah. Takyah la dok kuar masok 50 juta kali. Seb baek dia dh kuar buat inspection kt builing2 katenye. Ntah buang tebiat ape bos aku. X pernah2 buat inspection slma bertahun2 aku keje kt sini ngn dia. Tetibe terlebih rajin la pulak. Msti da nk pitam asek bertapa dlm bilik layan gosip artis hari2 kott...nyahaha...Sedap je aku kutuk bos kann...hua hua...

Aku nk call member aku si Faizal nih. Smlm aku called dia tgh meeting la plk. Nk jumpe dia b4 dia balik kg. kawen kt Kedah next week. Mase aku kawen ari tu dia dtg bg hadiah. Dia kawen nie x dapek la aku nk dtg sbb jaoh sgt. Tambah dgn keadaan aku yg terboyot2 skrg nih. Sgtla x sesuai utk perjalanan jauh berjam2 dlm kete. Nk jumpe nie pn sbb nk balas hadiah & spy x di chop sbg kwn yg x mengenal erti persahabatan. Eventho dulu aku sllu gak gadoh2 lawan2 pendapat dgn dia, tp dia tetap atr kwn terbaik aku. Suke berkongsi masalah dgn dia dulu sbb dia sllu bg solution yg di luar jangkauan otak bijak laksana aku nih :p Dia, Bro Zero, As & Haniey. Kawan di alam maya yg akhirnya menjadi kwn di alam nyata. I miss u guys :) Saat2 melepak di kedai mamak smpi jam 2-3 pagi yg sdh lama ku tinggalkn :p Semoge tetap menjadi memori indah & moga persahabatan kite kekal hingga ke hujung nyawa. Insyallah, amin.


Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat