Drama Pagi Ini

Nk citer per ekk hari nie. Emm...mlm td hubby masak sambal sardin utk dimkn dgn kuey teow goreng yg aku goreng pagi2 td. Guwe bangon pkl 5.55am ok semata2 nk menggoreng itu kuey teow halus..kui kui...Ngantok nie..huarrgghhh..Seb baek ade nescafe o buat penyelamat mata yg hampir2 terkatup :p Anyway masak2 nie adlh sempena aniberseri 4 tahun aku bekerja di kompeni nie & kbtln hari nie besday Mak Siti, Account Section. Makanya kami berpakat buat mkn2 sket utk sarapan. Mak Siti beli kuih karipap or epok2 (org jhr phm ler hehe) & a few others kueh. Kbtln bos guwe bwk rambutan dr rmh dia. So cam ok gakla mkn2 td. Sowi, gambo masih x sempat utk di snap (pemalas pnye bdk).

Ohh..ape2 pn aku nk citer dlm pkl 6am lebih, aku dgr bunyik alarm kete aku berbunyi bbrp kali. Aku ingat hubby yg buat. Maybe nk amek brg tertinggal dlm kete. Aku tggu2 jgk hubby x masok ke jengok aku kt dapur tgh kemas2 ape yg patot? Sllunye dia msti jenguk punyer. Tggu punye tggu, masih x dtg. Sdhnye pas abes kemas, aku naik tingkat atas. Tgk2 hubby masih atas sejadah tgh doa. Time tu teros lupe psl dgr bunyi alarm kete td. Dh siap pakai baju seme, turun bwh, hubby tekan alarm kete, bunyi 2 kali. Tetibe hubby berbunyi...

'Aiikk..sape yg kunci??'.

Teros aku teringat, 'Bkn td Abg ke yg main2 alarm kete 2-3 kali bunyi?'.

'Ehh..bile masa pulak Abg main? Abg pn dgr jgk bnyi alarm tu td tp ingtkn kete org lain.'

'Abg mmg x kunci kete ehh?' aku tnya lagi.

Dia kata ' Mmg sllu x kunci ponnn....' '

'Abeh sape yg main2 alarm kete td??' aku tnya lagi skali.

' Entahhhh....' jwpn poyo hubby.

'Abg saje nk takotkn org ehhh???' aku cube serkap jarang.

' Takde mase Abg nk takot2kn Syg.....kan Abg kt atas je dr td..'.

Aku pn .......................??? 'Haa..tuelah...len kali kunci kete tue. Tue 'dia' dh bagi peringatan la tue...'

Hubby ..............????

Aku ......ngehehee...... :p


Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat