Goodbye 2009

Esok merupakn hari terakhir tahun 2009. Kt blog2 laen dh byk aku bace kronologi hidup masing2 pd spjg tahun nie. Maka rasenye blm terlewat utk aku pn mengabadikan bbrp peristiwa penting yg berlaku dlm hidup aku pd thn ini. Emm..nk mulekan dr mane yerr..

Awal tahun 2009 mmg dh bz dgn preparation utk wedding aku yg dijangka pd bln Mei. So smpi la ke tarikh keramat aku mengakhiri zaman single yg sgt2 'meletihkan' jiwa & raga, hnya persiapan berkaitan wedding sajelah yg aku fokuskan. However, terdapat 2 percutian yg telah di rancang dr tahun 2008 iaitu sblm kptsn utk wedding di putuskn lg. Pd bln Feb aku berangkat ke Ho Chi Minh, Vietnam dgn Kak Ya. Tujuannya saje nk jalan2 jer & doing some shopping for my wedding. Hasilnya dptlah beli cadar utk katil kawen :) And right b4 my auspicious day, on labour day, En. Rusli sekeluarga telah bercuti ke Langkawi by MAS flight. Mase nie yg pegi siblings aku yg blm kawen jer. Yg da kawen x dpt sponsor dr K.Ya sbb dh ade family masing2 kan. Seb baek time nie aku blm kawen kekeke. Percutian yg paling menyeronokkn dlm hidup aku. Bersama2 keluarga tercinta. Inilah percutian terakhir aku sblm bergelar seorg isteri :)

23 Mei, aku selamat diijabkabulkn dgn Mohd Izhar b. Mohd Ishak yg hnya dikenal rapat slma bbrp bln saje sblm we make decision to get married. Perjalanan jodoh aku dgn dia adlh 1 proses yg sgt2 'ajaib' pd pandangan diri aku sndiri. Dlm jangka masa yg sgt pendek, hati aku sgt yakin utk berkahwin dgn dia. Bygkanlah aku start rapat & keluar berdua bln 10/08, bln 11 kitorang kenal2 dgn family masing2 & bln 12/08 bertunang. Pastu bln 5/09 nikah. Semuanya x smpi setahun pn. Thats y aku kate 'ajaib' tuh heheh. Dan Alhamdulillah setakat hari nie, aku x pernah rasa aku telah membuat kptsn yg salah. Malah rase sgt bersyukur krn di berikan suami yg sgt2 memahami, ringan tulang & yg paling penting menerima diri aku seadanya. Dh kawen 7 bln+ pn rase mcm masih di alam percintaan. Besh kann? ^_^

Hidup sdh pn diberkati dgn ikatan perkahwinan & rezeki dr Yang Maha Esa masih blm putus buat kami. Bbrp hari slps bernikah, aku dtg period & itulah yg terakhir utk tahun nie. Means aku di sahkan pregnant & Insyallah akn melahirkn buah cinta kami yg pertama pd 3/3/2010. Both of us mmg sgt hepi sbb mmg berita inilah yg di tunggu2 right after getting married. Tak ada alasan utk kami menunda2 kehadiran anak yg pertama. Walaupn aku alah teruk for the 1st 4 months pregnancy, aku bersyukur sbb telah di beri peluang utk bergelar seorg ibu. No pain, no gain rite? ^_^ Dan skrg sdh pn masok trimester terakhir sblm bb dlm pewot nie keluar. I'm so anxious to hold this little one :) Walaupn skrg simptom2 x best dah start rase balik mcm mase awal2 pegnen dulu, aku mohon Allah berikn aku kesabaran & kekuatan dlm mengharunginya. Coz sometimes aku rase sgt tak bermaya & berdaya :( Dan moga Allah permudahkan proses bersalin aku kelak, amin.

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat