Jom Balik Kg.

Smlm ptg seronok btl sbb dpt souvenir from Langkawi dr Kak Som ShTech. Hari tu mase dia nk ke LCCT hubby tlg hantarkn ke sane. So dia belikan souvenir bag utk aku & chocolate utk hubs. Thanks Kak Som. Lawa sgt begnya & teros aku pindah brg2 dr handbag aku ke beg tu. So hari nie aku pakai beg baru dr Langkawi g opis huhu...besh besh ^_^

Hari nie asek dgr citer ttg bola sepak separuh akhir Sukan SEA mlm td between Msia Vs Laos. Topik kt Hot FM pagi ni pn berkisar ttg ini jugak. Malah me & hubs pn tgk sama2 mase 2nd half. 1st half hubs tgk sorang2 je while aku terbaring sorang2 kt tingkat ats sbb kepala agak sakit. Pas Solat Isya' baru turun bwh teman hubby dinner pastu tgk bola same2. Tepakse bekorban nk tgk citer Cucu Betong kt Tv9 kekeke. Bagi chance la kt hubs skali skala kann. 2nd half start, Msia dh leading 1-0. Spt biase bile aku tgk je, Msia msti main cam hampeh. So dptla Laos gol sebijik menyamakan kddkan. Seb baek dlm minit 80 plus, Msia bangkit semule dgn 2 lg gol. Tamat masa, Msia menang 3-1. Yg paling x tahan bile pengulas Hj. Hasbullah tu 2 kali salah ckp. Pastu bile ckp cam kompiden jer. 1st dia ckp Vietnam menang ngn Spore 4-0 sdgkn yg sebetulnya 4-1. Pastu lg skali dia ckp bile game dh habis, Msia menang 3-0 dgn Laos sdgkn yg sbtlnya 3-1. Encik pengulas jd mcm bengong sket after Msia dpt gol. Punyelah aku ngn hubs gelak guling2 bile dia salah ckp hehehe. So perlawanan akhir utk menentukan warna pingat samada emas or perak adlh atr Msia Vs Vietnam. Tetibe teringat lak time aku cuti2 ke Ho Chi Minh bulan Febuari lepas ngn Kak Ya. Bilelah gaknye aku nk menggunakan pasport yg mahal tu lagi ekk? Rugi woo x gune...

Bercerita psl bercuti, aku rase ianya mmg agak perlu. Kkdng kite rase exhausted sgt dgn rutin hidup kerja & rase cam nk lari drpnya sekejap. Bile dh rase mcm tu, bwk2lah pegi bercuti. Tak semestinya kene pegi tempat jaoh2. Balik kg. pn dh ok per. Lg seronok jumpe ngn ahli keluarga & ketchup balik cerita2 yg terlepas dek kesibukan dgn life masing2. Time tuelah nk jumpe ngn anak2 buah yg tetibe je nmpk cam dh membesar dgn pantas. Mase last jumpe blm pandai jalan. Bile jumpe balik, dh berlari pulak. Paling sedih bile anak buah x kenal dgn kite sbb dh lame sgt x jumpe. Nk ajak main2 pn xnak. Huishh..rase sadis sungguh. Bile balik kg. rase hati nie nyaman & tenang aje. Dpt main2 ngn kucen...tgk ayam belaan...& petik hasil sayur2an yg ditanam kt sekeliling rmh. Semua xtvt mase kt kg. mmg sgt mendamaikan jiwa. Rase malas sungguh nk balik ke bdr bile dh syok ddk kg. Ape2 pn hidup msti mau teruss. Realiti tetap kena hadapi suke atau tak. Kesimpulannya, berilah diri kite ruang utk berehat dr rutin seharian. Terutamanya bile dh rasa sgt stressed dgn life. At least once a year, manjakan diri kite dgn percutian yg menenangkn jiwa. Insyallah, hidup slps bercuti akn terasa lebih bermakna :)

Hubs baru je called td ckp dia apply cuti on 24th & 28th sbb nk menghabiskn cuti yg mmg wajib dihabiskn tahun nie. Kt sini half from our total cuti je blh carry fwd for the next year. Klu lebih & x dihabiskn dlm masanya, kire cuti tu burn camtue jelah. Aku sah2 la cuti dh xde. Tinggal 2 hari jer weyyy tsk tsk. Hubs ade 2.5 hari kene habiskn sblm tahun baru. Tu psl dia hepi je sbb dpt rehat2 lebih dr aku. Waaa...sedih oo. Ape2 pn aku dh plan nk MC on 24th tue sbb nk balik Johor cepat..wawawa...Syg nk tolak cuti, so amek MC jelah huhu. Hubs pn dh bg green lite. Dia pn sronok gak nk cuti lame kt Jhr nmpknye ^_^

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat