Last 3 Days

Ok aku nk update sket ttg xtvt 3 hari bercuti. Tibe2 aku teros teringat ttg cuaca yg panas menggila sejak 2 3 menjak nie. Smpikn rase berat hati sungguh nk keluar dr rmh dek bahang yg melampau. Tp bile pk klu x kuar hari nie (last Friday), msti bosan giler bile tibe hari Sabtu & Ahad xde plan kuar mane2. Jd aku msti kuar jgk ini hari. So after hubby balik solat jumaat, hegeh2 bersiap nk ke The Mines jengah2 Crocs Sale. Pkl 3.00ptg kuar dr rmh, smpi rmh balik 6.30ptg. Ttg sale Crocs tu, ramai org xyah ckp la kan eventho it was the 1st day. Maklom ler..pekerja2 negeri Slgor kan cuti. Makanya pakat kuar Jumaat sbb xnk bersaing dgn org2 yg akn dtg dr Putrajaya or KL. Aku pasti ramai yg pk mcm aku jgk :p Siap kene beratur x tahan tue. Tp dh alang2 smpi, sabo la sket. Hasilnya kitorang x beli ape2 pong...hahaha. Sbbnye yg byk dijual adlh kasut2 & selipar2 Crocs yg sllu kite nmpk org pakai tuh. Mane brg2 bb nyerrr?? Hmm..x besh lansong lah. Nk beli kasut bb, rase cam terlalu awal sbb at least bb dh umur setahun plus baru bleh nk berjln. Rase cam poyo la plk beli setahun awal kasut bb kekeke. Tp less mmg ok la. Hampir 70%. Aku tgk family cina2 tuh beli sorang sepasang anak depa. Klu dh sepasang after less dlm range $70, klu dh 8 org se family, mau cecah $500+ semata2 beli kasut shj. Hisshh..byk duit betol kaum sepet2 nihh...

Maka pd Sabtu & Ahad adlh xtvt melepak spjg hari di rmh. Ahad pagi2 pkl 7 dh kuar rmh pegi pasar beli stok lauk pauk. Barulah rase bernapas sket dpt menghirup udara luar. Itu pn pkl 8 pagi panasnya dh mcm pkl 12tghari. Dasatt. Bekpes kt luar, smpi rmh hubby sapu rmh. Aku tergolek dok depan tv tgk Sa Re Ga Ma Pa Mega Challenge...wakaka.. Isteri apekah ini?? Bkn salah aku. Hubby yg tukarkn channel & ckp ' K, Abg dh tukar channel Syg nih. Syg tgklah rancangan kegemaran Syg nih. Abg naik atas nk sapu rmh'. Hahh..klu suami anda sdh berkata sedemikian, bknkah tidak baek utk tdk menurut perintahnya?? Aku cume taat pd kata2 dia jerr :p But habis je rancangan tu, aku lak yg bersilat kt dapur menyiang ikan2 yg dibeli sblm di simpan dlm freezer. 3 jenis ikan ooo aku siang. Ikat jacket@ cencaru, ikan kayu@tongkol & ikan kembung. Dgn perot yg memboyot, terpaksalah ddk kt lantai bentang paper sbb x larat kaki makcik nk diri lame2. Ddk kt lantai pn masalah jgk sbnrnye sbb rase senak perot tertekan. Tp gagahkn jelah sbb malas nk kotorkn meja mkn dgn darah2 ikan tuh. Pas siap mmg rase penat giler. So juz dpt masak sayur ngn nasi jer. Ikan caru hubby goreng sekor & pastu dia masak sardin masak lemak. Time hubby masak, aku dh tergolek kepenatan dpn tv di ats lantai yg baru saje di mop oleh hubby. X lame pastu semua bunyi bunyian menjadi semakin samar2 & aku hnya terkejut 1 hour after that bile hubby ddk kt sebelah tgk rncangn Melodi. Nape aku jd penat sgt??? Well...mlm sblm tu sbnrnye aku tido lewat dkt pkl 2.00 pagi sbb tgk citer Superman Returns kt TV2...pastu bngun awal plk..so thats y lahhh... :p Hubby hnya mampu geleng kepala dgn perangai wifey yg semakin buruk...Klu aku citer ttg tabiat baru pakaian aku sms di rmh ketika hnya berdua duaan dgn hubby, msti rmi yg kate aku gile..kekeke..So mls nk citer :p

Ehh..lupe nk bgtau aku beli 2 psng baju bb kt Anakku mase g The Mines hari tu. Plus minyak yuyi cap limau spt yg disarankn dlm forum ibu2 yg aku bace utk mengatasi masalah if bb kembung perut. Dgn itu menjadikn baju bb genap 10 psng..yeayy!!! ^_^ Hubby dh warning xyah beli lagi dh huhu...So cuti Jumaat nie Insyallah dh blh beli kelengkapan bb yg seterusnya. Citer psl nk buat scan 3D, rase cam x kesampaian je niat suci murni aku nk buat tuhh. Sbbnye mggu nie 29 weeks aku pegnen. Td call Vision College kt Kelana Jaya, 19/1 baru ade kekosongan utk buat scan tuh. 30 weeks+ diorang dh xnk buat scan da sbb bb dh besar sgt. Buat pn cam rugi je katenye sbb xnmpk ape sgt. Hrpn terakhir aku An Nur lah. Itu pn klu ade kekosongan next week. Hmm..tgklah nnti mcm mane. Klu ade rezeki bb, adelah. Klu xde, redha jelah. Nk buat 3D nie jd sllu tertangguh sbb hubby x sokong sgt buat. Dia kata 2D yg every month tu pn dh ok. Spt biase kite bakal2 ibu nie msti excited lebih kan nk tgk bb dlm tummy nih mcm mane. Tp klu dh xde support, redha jelah. Juz pray for the best for bb :) Amin.

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat