Salam Maal Hijrah 1431


Lunch tghari tadi di taja oleh Azman di Rasamas, Alamanda, Putrajaya. Patotla penoh sesak Alamanda hari nie terutamanya kt ATM. Rupenyer gov. servant masok gaji awal. Seme pakat pakai baju batik, so tauler mmg konco2 gomen :p Hari nie lps waktu Asar jgn lupe doa akhir tahun & awal tahun after Maghrib nnti yerr. Aku pn hampir2 terlupe sbnrnye. Seb baek pagi2 dh ade org yg tnya aku ttg doa2 tuh. Kt sini diorang ckp aku AJK Biro Agama Islam...wakakaka.. Muke mcm nie??? Perangai mcm nie??? Aku mmg rajin sikiittt jelah cari info2 ttg agama nih. Ttg puasa or solat sunat etc. Saje share2 sometimes by emel or xerox artikel2 yg agak menarik sket. So diorang kt opis nie kkdng klu ade kemusykilan agama rajin gak tnya aku. Yg mane aku blh jwb, aku jwblah. Yg mane aku x pasti, sllunye aku akn rujuk internet or buku2 agama utk kepastian. Alhamdulillah, x sia2 sgtlah mak abah hntr blajo sek.agama rakyat kt Johor dulu smpi tamat Darjah Khas :p

Hari nie pkl 6ptg ade perlawanan akhir bola sepak Sukan Sea, Msia Vs Vietnam. Hubby spt biase dh chop awal2 nk tgk. Sggup x pegi main bola tuuu....heheh. Aku pn spt biase layankn jelah skali. Ape2 pn esok cutiiiii....yeehaaa...Tp ade cerita sedih pulak. Claim medical hubby x masok akaun lagi la. Hishh..nie aku nk marah bah. akaun co. hubby nih. Kitorang main opis seme dh masok smlm. Diorang hari nie pn xde lagi. Geram betol aku. Camne nk g shopping brg2 bb esok nihh??? Sedih betol dgr hubby called td ckp duit x masok lagi. Nmpk gaye postpone la plan nih smpi duit tu masok. Hangin sungguh aku..huhh. Aku ckp ngn hubs soh dia tnya kt akak yg bertggjwb bile nk masok duit tue. Xtolah hubs tnya ke tak. Dia tu bkn rajin sgt tnya2 bab2 mcm nie. Masalahnye aku rase akak tu klu xde org berbunyik, mmg x jalan la keje. Aku pasti dia msti xde or x byk claim for last month. Thats y dia suke suki tangguh keje tuh. Last month nyer claim elok je masok saing2 ngn ktorang kt main opis nih. Hee..berbulu betol la klu ingat psl nie. Dh la..mls nk pk. Sakit jiwa & raga makcik..huhh

K la. Dh nk masok waktu Asar. Aku nk bentang sejadah kt Surau sat kekeke. Nk amek kesempatan mengucapkan:

SELAMAT MENYAMBUT AWAL MUHARAM 1431H
MOGA TAHUN INI MEMBAWA SERIBU RAHMAT & KEBERKATAN UTK SEMUA UMAT ISLAM. INSYALLAH, AMIN.

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat