Takde Pape

Smlm rase kurang sehat smpi ke mlm. Nk xnk tepaksa mkn sebiji panadol & alhamdulillah hari nie rase dah ok :) Juz pagi td muntah kunen masih menyusul. Yelah..sblm nie aku mkn mlm skali ngn hubby pkl 8.30pm. Skrg time tue cume temankn dia mkn je sbb aku pastikn mkn sblm pkl 7.00pm. Takot berat naik byk la katekan heheh. Tp terimalah hasilnya dgn muntah awal2 pagi tuh. Hubby x sudah2 tnya ' Syg ok ker?'. Hmm...nk ckp camne lagi En. Suami...inilah rutin yg terpaksa di lalui hampir stp hari sejak 7 bln yg lepas. Asalkn pening x melanda, Insyallah masih blh lg pegi keje dgn semangat waja. Insyallah :) Bile terbayang2 betapa busannye ddk rmh ngadap tv sorang2, mmg sggup gagah g keje jgk huhu...

Hari nie ade majlis farewell utk staff finance kt main opis iaitu Kak Nida. So td sumbang RM10 utk buat makan2 sikit. Kak Nida nie kire senior kt opis nih..dh hampir 10 thn kt sini. Dan dia adlh org yg sllu bg nasihat pd aku ttg kebaikan breast feed to baby. Sgt gigih aku tgk dia mengepam air susu sbg bekalan utk anaknya stp hari kt Surau mggunakn Spectra 3. Sllu tnya dia if ade kemusykilan ttg penjagaan bb etc. Msti terasa jgk dgn ketiadaan dia nnti. Tp nk buat camne...dh rezeki dia kt tempat lain. Aku cume dpt doakan moge dia sntiasa success kt tempat keje baru nnti, Insyallah amin.

Hari nie cuaca kt luar sgt panas. Aku pn lagilah rasa bertambah2 panas. Spt sedia maklum, ppn pegnen mmg panas bdn dia lain mcm sket. Opis masih terasa lengang dgn 3 org staf bercuti. Bos plk asek kuar masok bilik dia mcm terlebih efektif dr sllu. Buat aku jd rimas & meluat pn ade hik hik. Mcm saje nk tunjuk dia bz pdhal aku tau dia bkn ade keje sgt pon. Pastu amek kesempatan nk monitor seme staf spy sntiasa ade depan PC buat keje masing2. Ahh..lantaklah. Klu citer psl bos nie, smpi sdh xkan habis. Esk spt biase bile g check up, after lunch barulah aku masok opis. Bagos...xyah ngadap muke dia pagi2 :p Jumaat nie negei Selangor cuti sempena Besday Sultan Slgor. Insyallah lepas Solat Jumaat, me & hubby plan nk pegi The Mines jenguk2 Sale brg2 baby jenama Crocs. Klu berbaloi, blh la beli ape yg patot. If tak, jalan2 cuci mata jelah :p

Mlm td citer Nenek Kebaya Tv9 dh tamat. Pdhal aku bkn tgk citer nie dr mule pn. Bile dgr opismate asek citer je, aku pn tgklah. Last2 lekat sekali ngn hubby tgk citer tue. Tu pn gelak2 je bile masok part lawan2 guna kuasa2 cam dlm game PS2 pulak heheh. Yg lawak lagi tu, hubby siap ckp aku dh terpengaruh dgn kuasa jahat dlm citer tue bile sometimes aku rase malas nk ngaji after solat. Saje la tue nk pekene aku kekeke. Emm..ade lg 1 citer yg tetibe je aku ikot sbb pengaruh opismate jgk. Citer kt TV3 pkl 6.30pm, Cinta Balqis. Time tu hubby akn kuar g main bola. So sorang2 jelah tgk citer tue smpi hubby balik main bola & tgk sama2. Hubby dpt tgk kejap jer tp if dia x phm, sebok tnya aku plk. Aku pn kkdng lupe nk tgk citer tu. Dh separuh jalan, baru teringat. Pastu picit2 nk tgk The Biggest Loser kt Hallmark pulak hehe. Citer Nur Kasih pn dh habis time Raya Haji hari tue. Kdg2 muak jgk asek tgk citer omputeh jer. So kkdng bile tgk drama Melayu, rase cam oklah jgk. Xdelah se'poyo' drama2 Melayu 10 years back :p


Popular Posts