32 Weeks@8 months

Yep yep. Guwe dah capai tahap minggu yg blh dibanggakan iaitu 32 weeks@8 months ^_^ Maka di bwh ini adlh hasil dr check up hari Rabu lepas 6/1/10.

Berat Badan: Naik 2kg (kate Dr.F normal weight gain for pregnant woman *seb baek :p*)
BP: 140/90 (agak tinggi so Dr.F soh buat sekali lg slps consultation)
BP after c'tion: 140/93 (well...yup masih tinggi :( maka next week kene buat BP check up lg..huhh)
Jantina Bb: Dh x pernah tnya after Dr.F predict mase 5 bln aritu. Pasrah jer boy or girl :)
Berat Bb: 2kg (Dr.F kate hopefully when the time is come, berat bb dpt capat 3kg *gulppp*)
Gambo Scan: Takde sbb bb dh beso sgt x muat skrin. Klu print pon bazir je dpt tangkap tang kpl je takpon tang perot or kaki saje..kekeke
Keadaan bb: sgt sgt aktif (sgt suke bile tgk hearbeat dia *masih teruja*) & kepala bb mmg sdh di dibawah *err cam dh blh bersalin je nihhh..miahaha...*

Yg merisaukan ttg BP aku jer. Kate Dr.F for 1st child bile pregnancy dh masok 8 months, BP problem mmg senang terjadi. Sllunye after dh bersalin, BP akn kembali normal. Takde ape yg blh aku buat utk mengawal BP aku nih. If masih tinggi after this, Dr. maybe akn bg ubat. Ok lg tuh. Jgn smpi kene masok wad ya udah. Malas sungguh. Doa2 next BP check up normal -_-"

Smlm aku MC sbb sakit kpl yg agak kronik telah melanda pd mlmnya. Kesian hubby x lena tido sbb guwe asek merengek kesakitan. Kkdng kpl sakit, kkdng perot sakit *mild contractions maybe??*. Dh makan panadol sebijik pon x jalan. Nk mkn lagi, takot. So tahan jelah smpi ke pagi. Pagi2 jd org 1st masok bilik Dr. Rashidah. Dia bg ubat sakit kpl & ubat sapu yg agak panas utk bg selesa sket kt tengkuk etc. Spjg hari terbaring je kt katil. Alhamdulillah pagi nie dh ok :)

Esok nk attend wedding kwn hubby kt Kajang Mewah. So akn singgah balik rmh in law kt Semenyih sekalilah nmpknye. Smlm sempat jumpe MIL kt rmh BBST. Dia tgk brg2 bb yg kitorang dh beli & ckp dia nk tempah tilam bb from kekabu dr jiran blkang rmh. Aku x kesah pon. Klu ade byk tilam, xyah la nk berangkut sgt everytime nk ke satu2 tempat tue. Plus MIL cam dh suruh kitorang pindah ddk Semenyih. Aku ckp nnti la nk dekat2 EDD dlm bln depan awal or pertengahan. Dia & FIL agak riso dgn kesihatan aku. Lebih2 lg bile tau BP aku kureng sket. Dia kata klu jd ape2 mlm2 at least dia ade blh tgk2kan & Hosp. An Nur tu pn lebih dekat dr rmh kt BBST nih. Yer, aku faham tp pd aku masih terlalu awal lg. Insyallah klu ade ape2 hubby masih blh diharapkn. Sabo ye makk! ^_^

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat