Beg Bersalin


Makin hari makin malas nk dtg keje. Spt biase kbnykannya sbb keadaan diri yg x berapa memuaskan. Dlm otak asek ternanti nanti saat dpt bercuti 2 bln dgn gaji :p Dlm pd masa yg same agak seram jgk mengenangkan rutin baru setelah bergelar seorg ibu nnti. Msti letih gile jaga bb kann??? Paling x besh bile hubby xde kt sisi. Nie bab yg paling aku x suke skali nak ingat. Maybe dlm 1st week je dpt same2 ngn hubby jaga bb. Pas dia hntr aku balik Jhr, means sorang2 jelah aku sok bersengkang mata melayan karenah bb pagi2 bute tuhh. Sadis. Hrpnye dgn adanya mak di sisi dptlah tlg aku ape yg patot. Ye, aku tau x same dgn suami. But what to do? Hubby leh jd pom pom men by phone jelah nmpknye. Moga aku tabah menghadapi saat2 tu nnti. Insyallah, amin.

One of PMD staff anaknya yg berusia 9 bln telah dimasukkan ke ICU di SJMC. Dgr citernye sbb paru2 di jangkiti kuman. Bulan lepas anak sulung dia yg Darjah 2 masok hosp. kt Putrajaya. Katenya sbb kene virus ape ntah. Pun dgr kabarnya masih blm sihat betol. Berjalan terpaksa bertongkat lagi. Now anak bongsu dia pulak yg sakit. Besarnya dugaan Allah pd mereka. Ade jg terdengar mungkin ade unsur2 mistik dlm kes nie tp aku pn xleh nk elaborate sbb x sure sgt. Yg penting moga anak2 tu dpt sihat balik mcm biase. Aku cume dpt titipkan doa jelah. Itu saje yg termampu.

Last nite after Solat Maghrib, me & hubby kemas beg utk aku bwk pegi hospital nk bersalin sok. Boleh kate hubby je yg byk kemaskan sbnrnye. Aku jd pegawai pemantau jer lebih kekeke. Ade a few items je lagi yg nk kene sumbat dlm beg tu. Mostly brg2 aku la. Brg2 bb semua dh complete. Klu dah ade semua, blh la masokkn beg tu dlm kereta. Buatnye nk terberanak time kt opis nie hahh, xdelah kelam kabut kann. Ishh..dah tinggal bbrp mggu nie makin x sabar sungguh rasenye. Rase cam dh terlalu lama pregnant. Tak sabo nk rase normal balik mcm sblm pregnant. Tp rasenye nnti mule2 msti rase cam pelik bile perot dh x buncit mcm skrg. Rase kosong pulak. Emm..entah la. Juz wait n see.

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat