Bila Rindu Bertamu

Aku rase sihat sgt hari nie..yeayy ^_^ Haha..jgn terlalu suke sgt yer. Ntah2 sat g mulelah rase perot x sedap la, cam nk muntah la, sakit kepala la...Normal sejak pegnen nih rase2 yg mcm tue. Pasrah. Anyway now i'm still at Villa Cheras melayari internet, mendengar pelbagai lagu selawat ke atas Nabi SAW sambil mkn buah oren yg sgt shedap. Heaven. Ade benda yg aku rase masih mls nk buat. Mood memasak x dtg lagi. Dh keluarkn ikan selar & udang from fridge utk di nyah beku. Bersepah dlm sinki tue hah. Sayur kailan pn dh keluarkn tp x potong2 lagi. Klu ikot rase malas, mmg nk tibai megi mee jer. Tp kesian lak kakak & adik aku balik keje ptg nnti xde lauk nk makan. Dh la dok menumpang rmh org. X nk membantu lansong pulak. Adik & kakak apekah ini? Sat g mood dtg aku masak la. Perot aku nie pn perlu di isi jgk kan? Kesian kt bb nie nnti :p

Yey yeyy..ptg nnti dpt jumpe hubby. Arr..x sabo nk pelok dia kuat2. Hrp bb dpt bersabar dgn ruang yg agak sempit pd waktu tu nnti :p Yupp..makin lame mmg makin susah. Asek sangkut kt perot jer. Sgt kelakar la bile terbayang keadaan tue. Cam sweet pon ade heheh. 2 hari yg akn dtg nk habeskn masa puas2 ngn hubby. Nk qada' balik 3 hari x dpt manje2 ngn dia. Bisa??? ^_^ bIle dah lame x jumpe ngn hubby, terasa sgt betapa sayangnya aku kt dia. Yelah..aku mmg sayang kt dia lahh. Biaselah manusia. Bile depan mata, buat x tahu. Dah jaoh baru terkenang2. Ahh..rindunye kat hubby nih. Nk muntah ijo pn muntahlah pd sesape yg bace tulisan org yg tgh gila bayang nie yerr. Luah rase cinta kt suami sndiri. X salah pon. Lgpn nie kan blog aku, suke hati aku la nk tulis ape. Ye takkk?? Ayat defensive nih hahha...

Blog nie dh jd mcm diari aku la senang ckp. Nk menulis, malas. Menaip lebih pantas. Sometimes aku bace balik entry2 lame from past years. Pelik pon ade bace tulisan sndiri. Tp semua tue adlh luahan perasaan yg jujur dr hati. Teringat balik saat2 di duga, saat2 mengharungi kesedihan, mcm mane akhirnya dpt atasi & akhirnya bahagia itu dtg kembali. Semua pengalaman yg lepas sbnrnye memberi pengajaran yg sgt berguna. Mematangkan diri seiring dgn usia. Klu x krn pengalaman2 tue, xdelah aku yg hari nie. Entah2 masih lg jd manusia yg kebudak budakkan. Yg solve problem ikot suke hati tanpa fikirkan kesannya pd org lain. Aku masih blm sempurna. Tak ada manusia yg akn pernah sempurna. Sempurna tu hanya milik Yang Maha Esa. Tp aku berani katakan aku skrg adlh lebih baik dr aku yg dulu. Aku suke aku yg skrg. Klu x suke, maknanya xde peningkatan dlm diri aku. X gitu?

Dlm hidup, kite msti ade target. Azam tu kire target gaklah. Klu xde target, kite akn rase hidup nie mcm xde tujuan. Skrg klu rase bosan, aku akn ingatkn diri dgn azam2 yg nk dicapai utk tahun nie. Hrpnye ia blh membawa aku kembali ke jalan yg betol. Insyallah, amin.

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat