I Love Tucen


Kat rmh BBST tue ade 2 ekor kucen yg aku sllu main2. Memule dulu ade sekor je wane oren+putih. Dia jelah yg sllu lepak tido bwh kete. Tp kucen nie kkdg kerek pulak. Aku dtg je teros dia nk lari. Sllu ngadu kt hubby kucen tue lari so x dpt nk pegang & main2. Hubby ckp kucen tu takot tgk aku cam singa. Tak gune betol ckp wife dia yg sopan santun nie mcm tue huhh. Then lame2 aku pn mls da nk main ngn kucen nie. Aku panggil2 gak dia klu nmpk tue. Tp spt biase dia akn buat kerek je ngn aku. Ahh..xnk main sudahh. Dia pn cam dh tua sket sbb aku tgk bulu badan dia cam dh "meremang remang". Emm..peminat kucen taulah maksud bulu kucen yg dh tua klu aku tulis mcm tue.*hopefully*. Klu ikot bahase org normal, bulu kucen tu cam dah kasar & keras la. Lame x dpt main2 ngn kucen, buat aku stress jugak.*peminat kucen terlampaukah aku ini?*

Sehinggalah ade 1 hari tue time weekend, aku ngn hubby terkejot giler tetibe ade sekor menatang hitam+putih berbulu tibe2 tertogok sebelah tempat kitorang baring2 tgh syok2 tgk tv. Serta merta aku bangun nk amek kucen tue tp dia lari pulak teros ddk bwh kete. Ishh..comelnyer kucen nie. Dia cam mude remaje lagilah. Slps bersusah payah tertonggeng tonggeng nk menarik kuar kucen tu dr bwh kete, akhirnya aku dpt gak belai2 dia sket. Dia cam takot2 sket lagi. Tp pas lame2 teros aku dpt angkat dia pastu main2 lame giler. Wahh..hari yg sungguh indah bagi aku time tue. Suker bangat. Smpi skrg aku sllu terjenguk jenguk mencari kelibat kucen tue. Dan smlm pagi b4 g keje dia dtg golek2 depan rmh aku. Sempat aku main2 jap ngn dia walhal time tu hubby dh tggu dlm kete nk bertolak g opis. Dia dok geleng kepala je tgk aku main ngn kucen tue heheh.

Mlm td pas dinner aku kuar kejap tgk2 kt depan tu kucen tu ade tak main2 kt luar. Tp hampa :( xnmpk lansong kelibat dia merayap2. Kucen oren+putih pn dh bbrp hari aku x nmpk. Aku nak kucen hitam+putih tu jer. Dia baek & manja ngn aku. X suke ahh kucen kerek2 nih heheh. Hubby sllu ckp ngn aku ptg2 after dia main bola nmpk kucen baek tu kat luar. Tp time tu dh Maghrib. X elok la ppn mengandong cam aku g main2 kucen kt luar kann? Setan byk time tue. Tp bile x dpt main kucen, rase x complete lak hidop. Cam something missing somewhere. Ade penyakit otak kah aku?? I love kucen baek ^_^

Beshnya skali tibe2 ade sekor anak kucen bulu kembang2 sket wane kelabu ker coklat ker dtg rmh aku. Pastu main2 ngn aku, tido ngn aku...Eeee..beshnya. Pastu dpt bela pulak. Wawawa...dari manelah nk dtg itu kucen kann? Cam x logik jerr..huhuhh

Popular Posts