Makan, Surgery & Bengkung

Esok hari Jumaat yey yeyy ^_^ Ya Allah, mengantuk sungguh rasenye time sdg menaip nie pon. Bekpes mkn roti inti ikan bilis Kak B bagi. Pastu buat milo cicah ngn beskot tongkat Kak Nita. Sempat makan sebiji limau mandarin. Dekat pkl 12tghari ade org hntr kek sempenan birthday HOD hari nie. Kek from Secret Recipe, kek buah peach & brownies chocolate cheese. Dh kenyang tp kene mkn nasi jgk. So jalan berdongdang sayang ke cafe hotel. Nasi amek sket jer. Mkn salad, ikan bawal masak sweet sour, ayam sambal & buah honeydew. Balik opis Kak B ckp dia ade belikan dessert from Pappa Rich, Sagu Gula Melaka. Baru je mkn sikit td. Manis sgt la pd guwe tp mmg sedap la. Masok dlm peti ais lagi sodapp heheh. Rasenye x larat nk habiskn. So maybe bwk balik rmh jelah ptg nnti. Fuhh..cam byk giler akn mkn hari nie kann? Manelah badan x mcm tong dram huhhh -_-"

Sabtu nie Insyallah melepak kt rmh je rehat2. Ahad akn ke Villa Cheras nk jenguk mak abah yg dtg all the way from KT, Jhr. Abah kan ade operation masokkan belon dekat pembuluh jantung dia 2/2 nie. So kenelah menjenguk tnya ape yg patot. 1/2 hari wilayah maka KL & Putrajaya cuti. Means mase Abah masok wad kt HUKM hari tue, Abg & kakak aku blh temankn sbb diorang x keje. Aku lak Insyallah lps waktu keje akn jenguk kejap Abah kt sane. 2/2 tue aku & hubby apply cuti sehari. Ape2 pn kenelah bg support kt Abah kann? Eventho surgery nie x berisiko tinggi sgt, xleh gak nk take it for granted. Masa nielah anak2 kene tunjuk kt ibu bapa yg kite masih ambil berat dgn keadaan diorang. Mmglah kite xleh nk buat ape sgt pn. Tp kehadiran anak2 pasti membuatkn ibu bapa rasa lebih dihargai & dihormati. Moga surgery Abah akn berjalan dgn lancar & Abah akn semakin sihat dr sblm2 nie. Amin.

Hari nie aku dh start isi Carta Pergerakan Bayi or Fetal Movement Chart. Dgn BP yg tinggi & jangka waktu yg dh x brp lama utk genap 40 weeks, Dr. F mmg nk pantau keadaan aku dgn lebih teliti. Dlm chart nie, if fetal movement less than 10 movement from 9.00am to 9.00pm, aku dikehendaki dtg ke klinik utk berjumpa dgn Dr. F & most likely will be warded for further check up. Setakat nie, movement baby sgtlah aktif lagi stp hari. Baik anak mommy nih :) Sihat dlm tue ekk?? Baby nk kuar cepat ke nk kuar lambat nie? Dh x sabar nk jumpe mommy ekk? hehe..rase cam ckp ngn baby pulak huhuhh... Ntah nape ayah bb x bagi bb kuar awal. Dia sebolehnya nak aku rasa natural way nk bersalin seterusnya bersalin normal tanpa di paksa-paksa. Well..mommy pn klu blh nk mcm tue jgk. Tp ape yg Dr. suggest, mommy kene akur jgk. Ini utk keselamatan mommy & bb jugak kann? Sentiasa percaya pd saranan Dr. anda. Itu yg aku tanamkn dlm hati slps membace artikel ttg induce labor & forum ibu2 yg pernah melaluinya.

Kite tggu & lihat ape akn terjadi on my next check up at 37 weeks nnti. If BP naik byk, most likely mmg akn di induce lah. Kot2 anda2 tgk bbrp hari bersawang & berhabuk blog yg x seberapa nih, mungkin tekaan anda ttg sy sdh bersalin itu betul. Tak pn sdg menunggu waktu yg sesuai utk Dr. said yesss i want to induce you right now. Ohhhohooo...tidaaaakkk...*seram* Ohh..my MIL belikan aku set bersalin Orang Kampung. Siap ade bengkung moden bagai. Tq mak ^_^ Dh godeh2 da isi set bersalin tu dgn hubby mlmnye tuh. Hmm..x taulah nk expect ape. Bau herba2 tu seme mmg memeningkn kepala. Tak taulah sok mcm mane nk menelannye. Mls nk pk byk heheh. Cerita psl bengkung, last week mase balik Semenyih, MIL dh belikan kain bengkung tradisional yg kene lilit sndiri tuh. Kompem kene suruh org lain tlg pakaikn. Hubby reti ker? hahahha...kompem tak reti sbb aku pn x reti. Riso ttg tu, aku pn belilah bengkung moden zigzag by online. Td dh smpi pos lajunya. Means skrg aku dh ade 3 bengkung. 1 tradisional & 2 moden. Cam iyo2 je aku nk berbengkung smpi berbulan2..cehhh -_-"

P/S: Berat baby 2.66kg mase check up smlm ^_^ Besarkahhh?? Uuuu....

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat