Tazkirah Sket

Jelesnya tgk rmi blogger yg dh selamat bersalin & dlm proses berpantang. Baby diorang cute2 semuanya. Most of them dpt baby girl & Insyallah I will be joining them in that club :) Leganya klu dh lepas saat2 bersalin tu kan. Lps tu bz nk jaga bb & diri pulak. Dlm tempoh yg dh tak brp lama utk aku pulak melalui saat2 itu, skrg nie aku pasrah & redha jer. Pasrah & redha dgn segala kesusahan & kesakitan yg akn aku lalui nnti. Hari2 aku doa moga Allah permudahkan proses aku bersalin nti. Itu jelah yg mampu aku buat skrg nie & hnya itu yg mampu membuatkn fikiran aku tenang. Moga Allah kurniakan aku kesabaran ketika melalui detik2 itu nnti. Amin.

Tido lately sllu terganggu. Kejap2 msti aku terjaga & x dpt tido dgn lena. Baby pulak sometimes sgt2 aktif bergerak & sometimes sgt tenang kt dlm tue. Next week Insyallah kandungan akn genap 9 bulan. After that menanti masa yg Allah dh tentukan jelah. Pagi td mase mengaji, ade terbaca ayat ttg peringatan bhw samada anak2 ppn or anak2 lelaki, ianya Allah sdh tentukan utk satu2 psngn. Ketentuan itu hnya milik Allah & kite sbg hamba-Nya perlu redha dgn amanat yg diberikn. Teringat jg ayat ttg waktu ssorg ppn itu bersalin pn hnya Allah yg mengetahui. Masa zmn jahiliah, psngn yg dpt anak ppn akn tanam anak ppn hidup2. Pd mrk anak ppn ni akn menyusahkn & membawa malu pd ibu bapa bila dh besar. Dahsyat betol kan? Skrg nie pulak kite tgk trend buang bayi yg luar nikah pulak. Tak kiralah bayi lelaki or ppn, semuanya dibuang tanpa belas kasihan. Ibu apekah yg mcm tue yer? Tak takot dgn balasan akhirat gaknyer. Haii...entah laa...dunia dh semakin nazak dgn dipenuhi manusia2 bersifat binatang.

Lupe nk citer yg aku ade beli buku bertajuk Huru Hara Hari Kiamat kt MPH, Alamanda hari tue. Rupenye buku tue mcm bersiri. Yg aku beli tu dh siri ke-4. So skrg tgh aim nk beli dulu buku dr siri 1-3. Pastu barulah sambung balik siri ke-5 dan seterusnya. Aku beli buku2 nie sbg peringatan utk aku yg sllu lupa menyediakan bekalan kt akhirat sok. Mmg takot & rase ngeri bile bace buku2 mcm nie. Tp hakikat tetap hakikat. Alam barzakh seterusnya alam akhirat sdh sedia menanti. Sama jg dgn kematian. Stp yg hidup pasti akan mati. Ianya sst yg pasti. Beriman pd hari akhirat adlh salah satu Rukun Iman yg kita umat Islam wajib mempercayainya. Jd x salah klu kite bersiap sedia dr skrg sbb kite pn xtau bile ajal kite akn smpi. Lg pulak la dh nk dekat2 bersalin nih. Buatnye Allah tarik nyawa aku time tue, menyesal pn dh x berguna lg. Mcm manelah gaknya keadaan kite lps mati nnti kann?? Korang pernah x terfikir? Sblm hari Kiamat, azab kubur sedia menanti. Azabkah atau kedamaian yg menanti kita di alam itu? Wallahualam.

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat