My Last Entry B4 Deliver

Bismillahirrahmanirrahim...

Intro baek sket utk hari nie :p

Well, pagi td aku ade check up kt An Nur. Hasilnya aku on medical leave utk hari nie & esok. Tp skrg nie aku kt opis utk mengemas & delegate tugas + buat ape yg patot. Sbbnye hari nie adlh hari terakhir aku masuk keje sblm start cuti bersalin on 17/2/2010 (Rabu). Tulis dgn kompiden sbb Dr. F kate if aku x bersalin lagi sblm tarikh tue, aku akn di paksa bersalin (induce) jgk on that day. Semua nie psl blood pressure aku yg naik smpi 139/93 mase check up td. Dan buat pertama kalinya aku telah 'diseluk' kt bawah tu ok -_-" huhuu...Syukur, rasenye xdelah horror sgt. Mmg kene tarik napas dlm2 time tue. Kalau tak, mmg semacam la rasenya heheh. Rase senak2 la sket tp xdelah sakit sgt. Boleh tahan lagi :p Tp td mase smpi opis & g toilet nk buang air kecik, tup2 nmpk ade darah setompok kt seluar. Aku yakin bkn darah nk bersalin tp sbb kene 'seluk' tu tadilah. So juz basuh bersih2, tanggal panties & solat Zuhur mcm biase.

Emm..mase Dr.F check rahim td. Dia kata Alhamdulillah dah 'ripe' or matang. Means anytime je sbnrnye aku dh blh bersalin. Tunggu masa saje. So if dpt rasa sakit nk bersalin dtg scr normal b4 17/2 tuh, lagilah bagos kate Dr. sbnrnya. Klu ade rezeki aku dpt sakit bersalin semulajadi, cepatlah aku bersalin. Kalau x, on 17/2 tu jgklah nmpknye. So td buat CTG utk tgk degupan jantung baby dlm 20 minit. Alhamdulillah semuanya masih normal. BP maknye je nie yg x normal :p Amek lg skali tghari td 132/87. So masih tinggi jgklah sbnrnye huhuh. Encik Hubby mcm blur sungguh td bile Dr. kate on 17/2 kene bersalin jgk. Dia mcm 'hahh???next weekkkk??' hahhaha...comel sungguh reaksinya :p X pecayelah tu dh nk jd Ayah..kekeke...

Perasaan skrg nie xtaulah nk kate mcm mane. Td dh inform la staff opis yg jumpe kt Surau mase solat td. Ramai yg terkejut dgr aku mungkin akn di induce. Biasela..ramai kate klu induce nie lebih horror sakitnya dr semulajadi rasa nk bersalin. Entah la. Aku pn xtau nk expect ape. Bknlah kate nk tunjuk kuat. Tp aku nie mcm dlm keadaan berserah sajelah pd Allah. Sakit itu sudah pasti kan. Stp org ade bahagian dia masing2. Aku cuma mohon Allah permudah segalanya bg aku & moga semuanya selamat. Itu sajelah yg termampu aku buat skrg. Redha & pasrah.

So guys, di kesempatan ni aku nk mintak maaf if ade salah & silap sms menulis di dlm blog nie. Kot ade yg tersinggung samada scr sengaja atau tak. Doakan yg terbaik utk aku yer! ^_^ Moga ada kesempatan kite semua berjumpa lagi selepas nie. Insyallah aku akn update a.s.a.p. if ade kesempatan. Salam sayang utk semua ^_^

Wassalam.

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat